• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zit jij al klaar voor Black Friday?

Ik vond het top! Toch en leuke polijstmachine besteld ( dap evo )met alles er op en aan! En lekkere dubbele poetspunten!

Ik kreeg de betaling na 3 x proberen niet rond, werd er uit gegooid, maar…. Alsnog gelukt!

Top blackfriday!
Leuk! Was de dap evo ook in de aanbieding?
Ik heb ook een polijstmachine aangeschaft van Monello. De set had een korting maar had al wat items die ik al had. Tijdens de Monello kortingsuren alles los in de mand gedaan en zo nog extra korting gevangen. Alleen geen poetspunten maar dat is part of the game

CC doet natuurlijk wat het wil met black friday.

Maar niet elke werkende mens heeft overdag tijd om elk uur de webiste te controleren of er misschien een uurtje een gewenst produkt in promotie staat :rolleyes:.
Ik had 's morgens rond 6u de website nagekeken en wou ook wel een bestelling plaatsen.
Geen korting, enkel wat producten in aanbieding die ik niet nodig gehad.

Dus maar naar het werk om dan 's avonds te lezen dat er overdag enkele uren toch wel mijn gewenste merken in aanbieding hebben gestaan,....
En toch hebben we het vooraf ruim en duidelijk gecommuniceerd, je had kunnen weten dat tussen 10 en 14 5 merken in de aanbieding kwamen. Dat je dat over het hoofd gezien hebt, kan iedereen gebeuren, maar ligt dat dan aan ons? En Black Friday is nu eenmaal op vrijdag. Ik heb het niet verzonnen. Zelf vind ik het een stuk storender dat er tegenwoordig Black Friday dagen, weken of zelfs maanden zijn. Maar we gaan voor volgend jaar kijken of we iets naar de avond kunnen verplaatsen. Dat betekent wel dat er een team in de avond ook aan het werk moet blijven om alles in goede banen te leiden. Het belast ons bedrijf meer dan je denkt.

Zo lag ik er pas om 04:00 in, om vervolgens om 10:00 weer aan de slag te gaan en problemen op te lossen en dat duurde tot 15:00.

Ik begrijp je helemaal Nico.
Gelukkig had ik het rustig op mijn werk zodat ik wel even de mail kon scannen en van de aanbieding van de 5 merken gebruik kon maken.
De tweede heb ik laten zitten. Ik ga niet 1000? artikelen in de webshop napluizen.
Facebook, Instagram en andere socials doe ik principieel niet aan mee.
Ik verkoop niet mijn privacy aan hen.
We hadden tips gegeven, toch? Door de blur kon je de andere twee producten zien en herkennen. Maar ook in de notificatiebanner bovenin, kon je klikken op de vetgedrukte woorden en dan kwam je op de producten uit. Zat als grapje verstopt. Let the games begin. Wij vinden zelf een platte korting helemaal niet leuk, zo van:

15% korting op alles met BF15.

Sterker nog, ik wil het volgend jaar ook weer net even anders doen. Meer interactie, maar minder platte kortingen.

Ongelofelijk.... gister besteld en nu al in huis! Niet verwacht tijdens de balckfriday gekte :)
1000021532.webp

No hard feelings ;).
Jullie hebben toch graag feedback?

Als het een "platte korting" had geweest, had ik smorgens voor het werk besteld. Nu niets. "Spijtig"voor mij.
Laten we het daar bij houden.

• Leuk
Reacties: GeBas en Tim
Ik vind het leuk zoals jullie het gedaan hebben hoor! Gewoon echte korting op fijne producten op de dag zelf. Geen gekke prijswijzigingen van te voren of weken doen alsof er al korting is.
En ik zag ook een ranglijst voorbijkomen met wie de meeste korting heeft gepakt, dat vond ik ook wel weer grappig.
Ik heb deze keer zelf even niks besteld omdat ik even genoeg spullen heb en het geld even naar andere dingen gaat dit jaar, maar er zaten mooie setjes en mooie kortingen bij die ik best had willen bestellen! Prima doeken die te koop stonden voor een hartstikke mooie prijs etc.
Petje af hoor met jullie acties. En het zal aardig druk zijn geweest bij jullie!
Helaas kan niet iedereen altijd de gelukkige zijn met alle kortingen bij alle verschillende bedrijven of dat je de pech hebt dat juist de producten die jij wilt kopen dit jaar niet in de korting komen.

Maar we hebben de planning toch heel duidelijk gecommuniceerd, er kwamen verrassingen. Iedereen wist ook dat er hour deals aan kwamen en dat er tussen 10:00 en 14:00 5 merken met 20% korting in de aanbieding kwamen. Daarnaast was de Non Ferro onderdeel van de andere limited deal (de bugs!), die we vooraf niet hebben verklapt, maar even een uurtje in de aanbieding kwamen.

Het is inderdaad onderdeel van het spel. Plannen, beetje opletten en risico nemen. Vandaar ook 'Let the games begin'
.

Ho, ruis op de lijn, excuses dat ik niet duidelijker was ;)

Het ging me niet om de uiteindelijke prijs van het artikel, het ging me om de "van" prijs.

Ofwel:
BF aanbieding:
€14,99 -> €8,99 (40% korting)

Werkelijke aanbieding:
€11,99 -> €8,99 (25% korting)

Die "van" prijs vond ik dus misleidend omdat het artikel in werkelijkheid €11,99 kostte en niet €14,99.

Ik zie nu dat het artikel wel €14,99 kost, dat was dus voor BF €11,99:
IMG_0718.webp

Dit neemt niet weg dat ik in het algemeen erg blij ben met Carclean en een flinke bestelling heb geplaatst (voor mijn doen iig).

Maar de aanbieding klopte wel? Wij zijn altijd eerlijk en transparant hierin en communiceren de prijs ook gewoon goed?

De normale prijs van Non Ferro is € 14,99, zie ook onze site momenteel:

Tijdens de merkendeals tussen 10:00 en 14:00 kreeg je er 20% korting op, dus van € 14,99 voor 11,99. Na deze periode ging de prijs weer terug naar € 14,99. Daarna kwam de Non Ferro als 'bug' nogmaals in de aanbieding van € 14,99 voor € 8,99. Dus met 40% korting.

Dan kun je zeggen: ja de laagste prijs in de afgelopen 30 dagen was op dat moment later op de dag € 11,99, maar zullen we niet doorslaan in de ACM regels die bedoeld zijn om daadwerkelijke nepperij tegen te gaan? Formeel zal je een punt hebben, maar is dat echt waarop jij nu doelt?

Wij zijn een van de weinige shops die regels van de ACM geïmplementeerd hebben trouwens, alleen vind ik dat bovenstaande door ons keurig is toegepast. Het wordt er anders echt bizar onduidelijk door, want als er zou staan van € 11,99 voor € 8,99 en na die 'bug' wordt de prijs opeens € 14,99 (wat dus het geval was), dan wordt het helemaal onduidelijk, omdat iemand dan denkt dat de normale prijs € 11,99 is en dat wij dus met € 14,99 een verkeerde prijs tonen.

Het enige wat door de huidige automatisering niet kon, waar we nog iets voor moeten maken is dat we de prijs tijdens die 20% kortingsuren op van 14,99 voor 11,99 hadden gezet = 20% korting.

Die ACM regels maken het ontzettend onduidelijk voor iedereen, dat blijkt maar weer. Erg jammer en ook niet over nagedacht. Normale, oprechte shops zoals wij zijn de dupe, omdat we allerlei meldingen moeten maken over de prijs, waardoor niemand het meer snapt. Je moet eens naar de Bijenkorf kijken. Die heeft zoiets als:

Adviesprijs
Prijs
Meest getoonde prijs
Laagste prijs

En soms staan die prijzen allemaal op één productpagina. Echt totaal geen touw aan vast te knopen. Hier is nog een variant:

Misschien hadden we het dan zo moeten tonen:

Prijs € 8,99 25%
Vorige laagste prijs € 11,99
Originele prijs € 14,99

Dat kunnen we wel maken denk ik, maar is dat te snappen?

Of zoals Bol, maar daar is helemaal geen touw aan vast te knopen. Die werkt met de meest getoonde prijs, exclusief promoties en hangt daar een korting aan:

Dan zou het weer mogen zoals wij het deden:

€ 8,99 40%
Meest getoonde prijs exclusief promoties € 14,99

Of dan toch de Coolblue manier:

Deze hebben wij gisteren gehanteerd tijdens de hour deals, maar die wordt blijkbaar niet goed begrepen, omdat die prijs dan onze normale prijs lijkt te zijn, terwijl dat niet zo is.

Hoe dan ook, die ACM regels zijn niet handig, niet fijn, niet duidelijk en niet doordacht. Iedereen probeert er wat mee te doen, wij ook en dan krijg je dus de opmerking dat wij niet netjes met onze prijzen omgaan en daarbij had jij blijkbaar het gevoel dat wij de boel aan het naaien waren @duderuud . Dus wat de ACM wil bereiken met hun regels (je moet ze maar eens nalezen, het is nogal uitgebreid) werkt niet voor iedereen even duidelijk.

Laatst bewerkt:
@Tim Ik denk niet dat er iemand over valt dat een product een paar uur daarvoor ook goedkoop was, het lijkt mij dus dat je de ACM regels correct hebt gehanteerd, omdat alle lagere prijzen alleen gedurende een maximaal een aantal uren op dezélfde dag (dus de dag van aankoop) waren. Buiten juridische haarkloverij is er ook nog zoiets als de intentie van de wetgever, en de intentie van de wetgever is om prijsverhogingen vlák voor een kortingsactie niet als normale verkoopprijs te laten gelden.

@Cordoba Dat denk en hoop ik dus ook, maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer zeker met die brei aan regels van de ACM. Intern ook veel discussie over gehad en dan probeer je het zo goed mogelijk te implementeren. Maar zoals je ziet wordt dat dus als onduidelijk gezien en voelt het in iemands hoofd als 'niet netjes'. En dat is juist wat niemand wil. Wij niet en ook onze klanten niet. Terwijl je op Non Ferro eerder op de dag toch écht 20% korting kreeg en later écht die 40% op basis van de normale prijs van €14,99.

• Leuk
Reacties: Altos
Maar de aanbieding klopte wel? Wij zijn altijd eerlijk en transparant hierin en communiceren de prijs ook gewoon goed?

De normale prijs van Non Ferro is € 14,99, zie ook onze site momenteel:

Tijdens de merkendeals tussen 10:00 en 14:00 kreeg je er 20% korting op, dus van € 14,99 voor 11,99. Na deze periode ging de prijs weer terug naar € 14,99. Daarna kwam de Non Ferro als 'bug' nogmaals in de aanbieding van € 14,99 voor € 8,99. Dus met 40% korting.

Prima gedaan toch!?
Een product twee keer in de korting op dezelfde dag. Niet leuk als je het product eerder bij de 20% korting hebt gekocht als deze later nog met 40% korting te koop staat maar dat is ook wel een beetje part of the game toch. Kan verwarrend zijn misschien maar komt bij mij wel duidelijk over.

Ik zag vorig jaar en dit jaar bij dezelfde cpu die ik evt nog eens wil upgraden dat deze een maand voor Black friday bijv voor €145 te koop staat en op black friday zelf voor €165 of €169 te koop staat, bij verschillende winkels. Met dit soort dingen is black friday dan niks waard.

Jullie hebben een vaste prijs en regelmatig kortings acties. Sommige producten staan langere tijd in de aanbieding of komen bij verschillende kortingsacties weer terug in dezelfde of een andere vorm maar dat is in mijn ogen prima.

Ik vind het juist wel leuk op deze manier. Houd je een beetje scherp en blijft een verrassing. En ik denk minder kans dat een product halverwege de dag uitverkocht is omdat deze maar een paar uur grote korting heeft.

Enige lastige voor jullie is denk ik dat op zo’n dag met erg veel drukte er logistiek veel meer werk bij komt kijken en ook dingen waar je zelf weinig invloed op kan hebben zoals de mailserver die t zwaar heeft met alle bestelling. En helaas, ondanks dat je alle problemen en fouten probeert te voorkomen zullen er altijd mensen zijn die op een manier een beetje teleurgesteld zijn.

Petje af hoor nogmaals! En nu ook weer transparante reacties op t forum. Respect hoor! En dan vandaag ook weer een leuke video op YouTube erbij online gezet!

Complimenten!

• Geweldig
  • Leuk
Reacties: Tim en Altos
@Tim Het wordt pas echt leuk als je met verschillende ministeries/afdelingen te maken hebt, ik zal een voorbeeld geven: in bijvoorbeeld verpleeghuizen moet het warme water (uit de kraan) minstens 60 graden zijn vanwege legionellaregelgeving. Datzelfde warme water mag óók niet warmer dan 42 graden zijn als een dementerende bewoner bij die kraan kan komen (en zichzelf verbranden, dementerenden kunnen soms gillen als ze zich verbranden, maar hebben soms niet meer het reflex om terug te trekken, en kunnen dus letterlijk levend verbranden onder heet water. Pas sinds enkele jaren is hier een algemeen geaccepteerd compromis gevonden: het water in de toevoerleiding naar zo'n kraan moet boven de 60 graden zijn, en de uitstroom aan mengwater mag dan in zulke gevallen niet boven de 42 graden kunnen komen zonder speciale gereedschappen. (een vergrendelknop die je in kunt drukken is dus onvoldoende). Voor die uitwerking er was, is er zeker een jaar of tien onduidelijkheid geweest hoe verpleeghuizen hier mee om moesten gaan, dus wie weet komt de ACM ook nog met een verduidelijking.

Laatst bewerkt:
Vooral het eerste deel, dat is denk ik de hele oorzaak van de verwarring. Ik wist niet dat er voor de echte BF aanbieding een merken deal was.

Ofwel, mijn fout. Excuses voor de verwarring en de (verloren) tijd en dank voor de uitleg.

Vandaag komt mijn bestelling als het goed is binnen, kan ik woensdag mijn nieuwe auto onder handen gaan nemen ;)

• Leuk
Reacties: Tim en RedCat
Ach hoe het ook was, ik had wat producten toch nodig, en die waren in de 20%.
Dus die besteld en dan wat goodies erbij gekregen vanwege het bestelbedrag.

Ik heb me naar mijn mening goed ingehouden, maar er was verder ook verder niet veel (voor mij) interessants behalve wat ik toch al wilde.

dinsdag komt de doos al dus chapeau :)

Correctie, de deurbel gaat net, op zondag al met een pakketje van cc(en ook de concurrent) :scream:

Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reacties: RedCat
Vooral het eerste deel, dat is denk ik de hele oorzaak van de verwarring. Ik wist niet dat er voor de echte BF aanbieding een merken deal was.

Ofwel, mijn fout. Excuses voor de verwarring en de (verloren) tijd en dank voor de uitleg.

Vandaag komt mijn bestelling als het goed is binnen, kan ik woensdag mijn nieuwe auto onder handen gaan nemen ;)
We merken vaker dat niet iedereen het volledige beeld van zo'n dag meekrijgt. Mag ik vragen hoe jij wist van onze Black Friday? En hoe je dan de site bezoekt? Want we willen natuurlijk het liefst dat iedereen de hele planning en het programma ziet, weet en snapt.

Zo kregen we ook weer iemand die zei: waar blijft mijn pakket, want ik heb € 5,95 betaald voor verzending en jullie beloven dat het voor 21:00 besteld dezelfde dag verzonden wordt. Dus ik wil een oplossing.

Terwijl het overal aangepast was, maar toch mist iemand het dus.