• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zit jij al klaar voor Black Friday?

Zo kregen we ook weer iemand die zei: waar blijft mijn pakket, want ik heb € 5,95 betaald voor verzending en jullie beloven dat het voor 21:00 besteld dezelfde dag verzonden wordt. Dus ik wil een oplossing.

Terwijl het overal aangepast was, maar toch mist iemand het dus.

Niet bepaald het scherpste mes uit de besteklade dus...

facepalm GIF

Zo kregen we ook weer iemand die zei: waar blijft mijn pakket, want ik heb € 5,95 betaald voor verzending en jullie beloven dat het voor 21:00 besteld dezelfde dag verzonden wordt. Dus ik wil een oplossing.

Dat is toch triest, die reactie?!

Ik heb zelf afgelopen donderdag avond een PS5 bij CB besteld, deze is nog niet binnen.
Ik hoopte dat hij er zaterdag zou zijn, zaterdag ochtend vroeg kreeg ik een melding dat ze het niet gingen redden en nu wordt het a.s. maandag.
We gaan het meemaken.

Ik ga daar niet boos over worden of zijn, ik ga er van uit dat iedereen zijn best doet, maar blijf redelijk mensen, het blijven ook maar mensen.

Bestel op tijd, dat voorkomt narigheid.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: RoyR
@ Tim,

Dit is misschien niet de feedback die jullie willen horen,..

Ik heb er totaal geen probleem mee dat ik bij jullie BF heb gemist. Ik heb dan ergens anders besteld. Maar als het voor mij duidelijk had geweest, had ik mijn geld bij jullie uitgegeven.

als je wil dat iedereen een volledig beeld meekrijgt van jullie verwarrende black friday, communiceer dan gewoon duidelijk op voorhand wat er op de planning staat. Geen raadseltjes ed.
Ik snap dat je geen dagen of weken kortingen moet geven.
Maar van dat uur tot dat uur is merk X in aanbieding,...
Nu moest je overdag ook nog kijken en blijkbaar verborgen banners ed zoeken.

Ik had enige dagen voor BF in dit topic gelezen dat jullie enkel de dag zelf kortingen zouden geven, wat volledig ok is.
Als ik dan vrijdag ochtend voor het werk kijk en enkel wat producten in korting zie die ik niet nodig heb, dan leek het voor mij einde BF bij carclean.

Laatst bewerkt:
  • Boos
  • Leuk
Reacties: Fouad en RedCat
@Nico F. Dat hebben we toch ook gedaan? Tenminste, we hadden een landingspagina die ruim een week van te voren live ging waarop stond wat je kon verwachten, we refereerden aan die landingspagina in de Black Friday categorie, op Black Friday zelf kon je op elk gewenst moment naar die landingspagina terug, die stond ook ramgroot op de homepage, we hebben een nieuwsbrief verstuurd met alle informatie erin, we hebben om 10:00 een update gestuurd met de informatie daarin, we hebben om 15:00 nog een nieuwsbrief gestuurd met wéér een informatie-update. We hebben het op al onze social kanalen geplaatst en iedereen op de hoogte gehouden. Edit: en we hadden op elke pagina een notificatiebanner dat Black Friday aan de gang was met een link naar de landingspagina met de informatie erop.

Als je bovenstaande ziet, hoe had ik jou dan nóg beter kunnen informeren?

Voorbeeld van de nieuwsbrief:

1764575834465.webp

En dan natuurlijk zijn er mensen die zeggen:

Ik heb geen zin in nieuwsbrieven, geen zin in social media, ik klik niet op banners en ik lees geen landingspagina's. En dat mag allemaal, maar bij wie moet je dan zijn als je het niet duidelijk vindt? Bij ons?

Bovenstaande stond dus in de nieuwsbrief die om middernacht verstuurd werd en het stond ook op de landingspagina die je om 06:00 gewoon nogmaals had kunnen lezen.

Maar het is dus echt een serieuze vraag @Nico F. : hoe kan het dat je al het bovenstaande gemist hebt? En hoe had jij het liefst geïnformeerd willen worden zodat je het wel wist?

Nu moest je overdag ook nog kijken en blijkbaar verborgen banners ed zoeken.
Er waren geen verborgen banners, maar om 15:00 hadden we voor de grap nog drie extra producten in een hoge korting gezet, wat dan zogenaamd een 'bug' moest zijn. De belangrijkste banner stond gewoon op de homepage en de notificatie met een link naar de informatiepagina stond boven elke pagina.

Maar van dat uur tot dat uur is merk X in aanbieding,...
Dit doen we al jaren eigenlijk zo, omdat we het veel leuker vinden dan plat een korting geven. Wij willen een beetje een spelcomponent erin hebben, wat interactie met onze CleanRiders. We vinden het leuk als er een beetje moeite gedaan moet worden. Het is eigenlijk treurig dat veel partijen zielloze korting online gooien en dat is het dan. In eerdere jaren hadden we zelfs 3 tijdvakken met hour deals, dan moet je als koper gaan puzzelen wanneer je wat wilde kopen. Veel mensen vonden dat spelelement juist heel erg leuk.

Uiteindelijk willen wij helemaal geen prijsvechter zijn, dus willen we het liefst uiteindelijk helemaal niet meer meedoen aan Black Friday, wat we nu aanbieden is een beetje een tussenoplossing die wij heel leuk vinden om te verzinnen en te realiseren.

Laatst bewerkt:
De kast staat nog vol en heb niets besteld, heb het wel regelmatig gevolgd.

Wat ik niet begrijp is, alles is volgens mij duidelijk gecommuniceerd.
Let the games begin, dat zegt toch alles, jullie hebben er een game van gemaakt.
Het probleem en dat merken we bij ons op het werk en de lokale radio, is dat sommige mensen blijkbaar niet aan begrijpend lezen doen.
Op 1 of andere manier zijn er mensen die enkel lezen en zien wat ze willen en dan vallen over een komma of een punt en niet het totaalplaatje bekijken, lezen.
Wie kan dit gedrag verklaren?
Sommigen vergelijken het met de eerste lockdown van enkele jaren geleden, een enkeling wist niet hoe ermee om te gaan, slaan in paniek en gaan hamsteren. Anderen die ook panikeerden gingen dit dan ook doen en je had chaos.

1 voorbeeld, op de radio hebben we een wekelijkse kwis onder de luisteraars en een heel duidelijk kwis reglement dat door iedereen te raadplegen is.
Dat reglement hebben we al zoveel keren aangepast, soms tot het kinderachtige, omdat er weer iemand is geweest 'die de kantjes opzoekt'.

Goed gedaan Tim en team!!! Chapeau. Vrijdag besteld, zondag in huis !!!

Ik heb tussen 10.00 en 14.00 besteld met een aantal leuke kortingen.
De verrassing van 15.00 heb ik gemist (geen idee wat dit geweest is tot op heden), maar raad eens, i don't care ...

Ik snap echt niet dat je daar lastig over gaat doen. Kijk je wel even en het past in je straatje dan heb je mazzel. Maar als je niet kijkt (of geen tijd hebt of whatever) dan snap ik niet dat je het gevoel hebt dat je "genaaid" wordt. Gevalletje eigen schuld, dikke bult. Laten we even nuchter na blijven denken en zelf wat verantwoordelijk pakken.

Nogmaals, Top gedaan!

Uiteindelijk willen wij helemaal geen prijsvechter zijn, dus willen we het liefst uiteindelijk helemaal niet meer meedoen aan Black Friday, wat we nu aanbieden is een beetje een tussenoplossing die wij heel leuk vinden om te verzinnen en te realiseren.
En ik mag hopen dat meer bedrijven in gaan zien dat dat BF geneuzel vooral irritatie oplevert. Bij ondergetekende in elk geval wel.
Moet je er als bedijf aan meedoen? Kan me voorstellen dat niet-op-de-BF-trein-springen je omzet scheelt.
Hier in Nederland is men allang vergeten wat BF eigenlijk is in de VS: de dag na Thanksgiving en het begin voor de kerstaankopen. Hier word je weken voor BF (en godbetert ook nog de nodige tijd erna) in ieder reclameblok doodgegooid met allerlei BF 'aanbiedingen'.

Als Carclean een actie doet als afgelopen vrijdag, maar dan op een ander moment dan BF zou ik dat een hele dikke prima vinden.

• Leuk
Reacties: .CreativeS.
Aan iedereen die denkt dat ik me genaaid voel, totaal niet. You win some, you lose some,... Ik geef enkel antwoord op de feedback die gevraagd word.
Ik zal in de toekomst nog steeds bij CC blijven kopen. Ik vind hun grote aanbod en voorraad, snelle levering, poetspunten, youtubekanaal, forum, ... echt top.

De "fout" zal ook bij mij liggen. Nogmaal, Ik wil hier geen kritiek leveren, jullie doen wat jullie willen doen op BF.
willen jullie spelletjes spelen op BF, raadseltjes oplossen,... Top.
Vinden jullie een platte korting saai, ook ok. Maar dat werkt voor de meeste mensen wel het makkelijkste.

Hoe kijk ik naar black friday? Ik heb een lijstje met dingen die ik wil kopen. Niet alleen detailing spullen.
Meestal volg ik dan al prijzen maanden of weken op voorhand voor de echt duurdere uitgaven. Dus niet voor een bus shampoo ;).
Op black friday of bij andere, al dagen op voorhand, ga ik voor mijn verschillende aankopen de verschillende websites af. Waarvan van middernacht bijna alle websites een "platte korting" aanbieden. Heel duidelijk. Al naargelang prijs, eventuele service en mogelijke garantiegevallen koop ik ergens. Dat hoeft dus niet altijd de goedkoopste te zijn.

In dit geval voor detailingproducten ben ik voornamelijk op dit topic verder gegaan, voorafgaand aan BF.

Eerste post :
Maar er is meer dan alleen korting. Bij ons is Black Friday een game en ben jij de speler. Ben jij klaar om onze Black Friday te winnen?
Volg ons op socials en schrijf je in voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws, opkomende deals en om mee te doen aan ons Black Friday Tournament en meer!
Maar er is meer dan alleen korting. Bij ons is Black Friday een game en ben jij de speler. Ben jij klaar om onze Black Friday te winnen?
Volg ons op socials en schrijf je in voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws, opkomende deals en om mee te doen aan ons Black Friday Tournament en meer!

Nieuwsbrieven doe ik niet aan mee, dus mijn fout. Elk bedrijf vraag om nieuwsbrieven te versturen, ik vind het in bijna alle gevallen vervelend om van sommige firma's meer dan 1 keer per week een nieuwsbrief in mijn mailbox te krijgen.
Het is idd duidelijk dat jullie willen dat je klanten aktief door de dag op zoek moeten gaan en dat jullie enkel op vrijdag akties doen.

Deze vrijdag moest ik werken. In dit geval ook geen tijd om overdag te shoppen en te kijken. Dus kijk ik voor 6u op mijn FAVORIETE detailingwebsite, de CC website. Niets van mijn detailinglijstje in korting, spijtig. No hard feelings.
Klik ik door naar een andere detailing website. Hier wel een aantal produkten in aanbieding, aanklikken in winkelmandje en betalen.

De produkten die ik niet in aanbieding heb gevonden en "gemist" heb koop ik binnenkort gewoon op de website.
Meer hoeft het niet te zijn.

En ik mag hopen dat meer bedrijven in gaan zien dat dat BF geneuzel vooral irritatie oplevert. Bij ondergetekende in elk geval wel.
Moet je er als bedijf aan meedoen? Kan me voorstellen dat niet-op-de-BF-trein-springen je omzet scheelt.
Hier in Nederland is men allang vergeten wat BF eigenlijk is in de VS: de dag na Thanksgiving en het begin voor de kerstaankopen. Hier word je weken voor BF (en godbetert ook nog de nodige tijd erna) in ieder reclameblok doodgegooid met allerlei BF 'aanbiedingen'.

Als Carclean een actie doet als afgelopen vrijdag, maar dan op een ander moment dan BF zou ik dat een hele dikke prima vinden.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan het woord Black Friday niet meer horen. Het is echt bloedirritant en totaal uit de hand gelopen. Het kost ons elk jaar ook ontzettend veel voorbereidingstijd, energie, stress en meer. Het is een gigantische belasting op ons hele team. Veel meer dan je je kunt voorstellen. En dat voor ontzettend lage marges, we verdienen er onderaan de streep geen pepernoot op. En op zich vind ik het voor klantenbinding dan nog prima hoor.

• Leuk
Reacties: Lexy en RedCat
Aan iedereen die denkt dat ik me genaaid voel, totaal niet. You win some, you lose some,... Ik geef enkel antwoord op de feedback die gevraagd word.
Gelukkig!
Nieuwsbrieven doe ik niet aan mee, dus mijn fout. Elk bedrijf vraag om nieuwsbrieven te versturen, ik vind het in bijna alle gevallen vervelend om van sommige firma's meer dan 1 keer per week een nieuwsbrief in mijn mailbox te krijgen.
Voor volgend jaar kijken we of we ook iets naar de avond kunnen verplaatsen. Nieuwsbrief kun je trouwens natuurlijk ook na Black Friday weer uitschrijven. En vergeet de landingspagina volgend jaar niet.

• Leuk
Reacties: Nico F.
BF is in de US bedoeld om van de oude voorraden af te komen voor het einde van het jaar, en die kortingen in de US zijn soms echt gigantisch.
En zoals gewoonlijk gaan we er hier in Europa/NL er ook mee aan de haal, maar "net niet" zoals daar.

Zaken die ik gekocht heb deze BF zijn dingen die ik al vaker nice to have vond, maar het geld niet waard. En toevallig waren die dingen nu flink afgeprijsd, maar dat was dus met name niet bij NL'se winkels, maar bij Ali, Amazon etc. (heb het dan over domotica en andere electronica spullen).

Ik word al jaren niet warm van BF, de deals die je ziet zijn vaak niet echt deals als je een beetje op de hoogte bent. Wat @Tim ook al zegt, het is uit de hand gelopen en geeft veel stress etc bij bedrijven, want je moet mee doen....

• Leuk
Reacties: Juffer1 en RedCat
Om in te haken in dit gesprek ben ik erg tevreden over de gegeven kortingen. Ja ik was al ingeschreven op de nieuwsbrief en ja ik had het geluk om wat vaker de site te scannen op de 'tijdsslot deals' dan dat een ander dat mischien kon. Wat mij betreft is er duidelijk gecommuniceerd over de hoe wat en wanneer m.b.t. de kortingen. Op de dag zelf heb ik me zelfs nog een extra keer ingeschreven op de bf nieuwsbrief, waardoor de acties makkelijk te spotten waren via de mailbox (als je pushmeldingen aan hebt staan tenminste). Het is natuurlijk maar net wat je op je wenslijstje hebt staan of je wel of niet tevreden bent over de kortingen, maar naar mijn mening stonden er heel wat verbruiksproducten de gehele dag online met erg goede kortingen. Polijstdoeken, disco pads en glaco met +-50% korting vind ik zeer netjes. Ik ben in ieder geval blij dat CC aan echte korting gedaan heeft en geen acties heeft gehouden in de trend van: "vAn €243 VoOr mAaR €123". Ik moet zeggen dat ik wel erg geluk heb gehad met de productselectie. Ik wilde al een tijd een goede zaklamp, nieuwe (polijst)doeken/applicators, glaco ultra en de pistola corta + lancia. Er zijn echt fixe kortingen gegeven op deze producten. Ik moet nu alleen nog bedenken wat ik met mn 5 pakjes disco duo pads en 2 cadeau washandschoenen ga doen hahaha...

Dat wilden we als verrassing houden en hebben we dus om 10:00 bekend gemaakt, maar dat was niet voor iedereen duidelijk. We hebben geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te vertellen op de landingspagina, nieuwsbrief en socials, maar niet iedereen bleek goed op de hoogte te kunnen worden gehouden. Dus dat doen we volgende keer weer anders.

Hi Tim,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het leuke actie vond met echte kortingen. De tijdslots ed. is een vorm van acties zoals we gewend zijn bij CC. Zo ging het in het verleden ook met de SSD. Ik snap dat als je een beroep hebt waarbij je niet achter de computer zit dit op een doordeweekse dag lastig is. Ik had het geluk dat ik die dag achter de computer aan het werk was. Ik heb dan ook een leuke bestelling gedaan :)

Mijn vraag kwam voort uit hoe het in het verleden werd aangekondigd. Het forum heeft een locatie waar de aanbiedingen in het verleden werden gedeeld. Daar zijn ook de BF deals van vorige jaren terug te vinden. Nu staat het onder Nieuws, info en mededelingen. Niet onoverkomelijk maar ook niet helemaal logisch. In het verleden werd daar de startpost bijgewerkt en was je als je startpost bekeek altijd op de hoogte. Nu moest ik mijn mail meer in de gaten houden. Is ook gelukt maar was wel even wennen. Ik had de mail dus ook vrij snel na mijn post gevonden.

De bevestigingsmail met de verkeerde bijlage als de bestelling van iemand anders inclusief de adresgegevens is naar mijn mening een serieuzere fout. Ik heb ook de verkeerde bevestiging gehad. De goede bevestiging is niet nog eens nagestuurd met het bericht de eerste als niet verzonden te beschouwen. Nu ga ik er gemakshalve vanuit dat er geen misbruik wordt gemaakt van mijn persoonsgegevens maar dat is wel iets voor de volgende keer om goed op te letten.

Wat betreft BF in het algemeen. Van mij mag je stoppen met BF als er dan maar wel weer een SSD voor terugkomt :p :p
Ik ben alleen bang dat het er qua organisatie er niet rustiger op wordt. Gevalletje belastingdienst. Wel leuker, niet makkelijker :joy:

@Timon Ja, mijn collega's hebben het hier eigenlijk in de verkeerde groep gezet, maar op zich valt het dan niet minder op.

Die fout met de verkeerde bijlage, die is bij ons een paar keer gemeld en lijkt geïsoleerd te zijn voor bevestigingen die rond 17:00 verzonden zijn volgens mij. We weten niet waardoor het komt, het is in ieder geval geen menselijke fout geweest. We vermoeden dat door de drukte onze Shopware software het door elkaar heeft gehaald, maar vermoedelijk is het maar bij een paar mensen gebeurd. Naast jou, hebben we 2 andere meldingen gehad. Maar zover ik weet ging het alleen om een mail waarin je factuur werd verstuurd. Heb jij nóg een mail ontvangen die verkeerd was? Of was het één mail?

Het was voor ons dus niet een kwestie van goed opletten, omdat dit niet handmatig gebeurt, maar we weten ook niet precies hoe en waardoor het is ontstaan. In ieder geval excuses daarvoor.

SDD (Summer Detail Day) we zouden het heel graag willen, maar budgettair is het niet meer te betalen. :oops:

@Tim gooi lekker een slotje op dit topic, dan kunnen we ons weer concentreren op ding waar het om gaat.

Als bedrijf zijnde kan je ook zeggen we doen niet meer aan BF, want het levert niks op.
Of zoals eerder genoemd misschien alleen producten van Monello.

• Leuk
Reacties: RedCat
Black friday…
ik vind het leuk dat we de mogelijkheid hebben als detailers om artikelen met een leuke korting te scoren dus ik heb tijdens dat blok van 4 uur ook een paar spulletjes gekocht. Raadsels enz tja heb ik niet echt de moeite voor genomen.
Leuke actie weer wat mij betreft!