Sinds februari 2016 is mijn zwarte MX5 NC vervangen door een rode ND: "Max II".
Omdat ik deze MX5 nieuw gekocht heb, kan ik hem vanaf het begin onderhouden zoals ik graag wil. Ik zou dit onderwerp willen gebruiken om regelmatig een stand van zaken te posten totdat ik de wagen weer weg doe ... vandaar dat ik hem onder de hoofding "Projecten" heb geplaatst.
Het was mijn bedoeling om hem meteen na de aankoop onder handen te nemen, maar dat is mij door omstandigheden niet gelukt. Momenteel heeft hij 2.700 km op te teller en voor het poetsen, zag hij er zo uit.

Hij beantwoordde aan wat men in Vlaanderen omschrijft als: "Schoon van ver, maar ver van schoon."
Van dichtbij zag hij er immers als volgt uit.


En gezien het een roadster is waarmee altijd open gereden wordt (tenzij het regent), wordt het interieur even vuil als de buitenkant.


Hoog tijd om de Vac'N,Blo nog eens aan het werk te zetten ... samen met de detailborsteltjes.

De Vac'N Blo blijft één van mijn beste investeringen (qua car detailing
) tot nu.
En gezien deze roadster een stoffen dak heeft, werd de stofzuiger ingezet op nieuwe terreinen.

Het interieur is schoongemaakt met Poorboy's World All Purpose Cleaner (1/10). Voorlopig heb ik het interieur nog niet verder behandeld. Ik twijfel nog tussen Poorboy's Natural Look Dressing (waarover ik zeer tevreden was bij mijn vorige Mazda) of Meguiars Ultimate Quik Wax (X-Press Spray Wax)
. Ik weet het ... een quick wax lijkt niets voor het interieur, maar Darren van "Best auto detailing tips" heeft mij doen twijfelen. Zijn uitleg op YouTube is langdradig
, maar redelijk overtuigend.
Ik zal jullie op de hoogte houden van wat het wordt!
Ik heb terug gewerkt met mijn "vijf emmer methode"
:
1. zwart = water met APC en de borstels voor de velgen
2. blauw = zuiver water voor het uitspoelen van de borstel tijdens het poetsen
3. wit met rode grid = warm water met Meguiars - NXT Generation Car Wash shampoo
4. wit met blauwe grid = zuiver warm water voor het spoelen van mijn washandschoenen
5. grijs = kleine emmer met zuiver water voor mijn zeemvellen

Eerst werden de velgen aangepakt.
Voorbehandeling met Meguiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner.

Schoonmaken met Poorboy's World - All Purpose Cleaner en nabehandelen met Monello - Non-Ferro.

Daarna de buitenkant en ten slotte de motorruimte.
Het motorcompartiment van de MX5 heeft een zeker "seventies" gehalte: alles zit open en bloot. Waarschijnlijk hebben ze om gewicht te besparen alle plastic afdekplaten weg gelaten. Daarom nodigt de motor niet direct uit om er met een hogedrukreiniger te gaan opzitten...
Ik heb zoveel mogelijk met een zeemvel proper gemaakt...
.

De uitlaat is speciaal ontworpen voor car detailers!

De Belgom Chrome bewees weer zijn nut.
De komende dagen zou ik graag een coating van Gyeon op de lak en het dak zetten, maar voorlopig ziet Max II er zo uit.





En met regenscherm:

Hij staat nu te wachten voor de volgende stappen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Omdat ik deze MX5 nieuw gekocht heb, kan ik hem vanaf het begin onderhouden zoals ik graag wil. Ik zou dit onderwerp willen gebruiken om regelmatig een stand van zaken te posten totdat ik de wagen weer weg doe ... vandaar dat ik hem onder de hoofding "Projecten" heb geplaatst.
Het was mijn bedoeling om hem meteen na de aankoop onder handen te nemen, maar dat is mij door omstandigheden niet gelukt. Momenteel heeft hij 2.700 km op te teller en voor het poetsen, zag hij er zo uit.
Hij beantwoordde aan wat men in Vlaanderen omschrijft als: "Schoon van ver, maar ver van schoon."
Van dichtbij zag hij er immers als volgt uit.
En gezien het een roadster is waarmee altijd open gereden wordt (tenzij het regent), wordt het interieur even vuil als de buitenkant.
Hoog tijd om de Vac'N,Blo nog eens aan het werk te zetten ... samen met de detailborsteltjes.
De Vac'N Blo blijft één van mijn beste investeringen (qua car detailing
En gezien deze roadster een stoffen dak heeft, werd de stofzuiger ingezet op nieuwe terreinen.
Het interieur is schoongemaakt met Poorboy's World All Purpose Cleaner (1/10). Voorlopig heb ik het interieur nog niet verder behandeld. Ik twijfel nog tussen Poorboy's Natural Look Dressing (waarover ik zeer tevreden was bij mijn vorige Mazda) of Meguiars Ultimate Quik Wax (X-Press Spray Wax)
Ik zal jullie op de hoogte houden van wat het wordt!
Ik heb terug gewerkt met mijn "vijf emmer methode"
1. zwart = water met APC en de borstels voor de velgen
2. blauw = zuiver water voor het uitspoelen van de borstel tijdens het poetsen
3. wit met rode grid = warm water met Meguiars - NXT Generation Car Wash shampoo
4. wit met blauwe grid = zuiver warm water voor het spoelen van mijn washandschoenen
5. grijs = kleine emmer met zuiver water voor mijn zeemvellen
Eerst werden de velgen aangepakt.
Voorbehandeling met Meguiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner.
Schoonmaken met Poorboy's World - All Purpose Cleaner en nabehandelen met Monello - Non-Ferro.
Daarna de buitenkant en ten slotte de motorruimte.
Het motorcompartiment van de MX5 heeft een zeker "seventies" gehalte: alles zit open en bloot. Waarschijnlijk hebben ze om gewicht te besparen alle plastic afdekplaten weg gelaten. Daarom nodigt de motor niet direct uit om er met een hogedrukreiniger te gaan opzitten...
De uitlaat is speciaal ontworpen voor car detailers!
De Belgom Chrome bewees weer zijn nut.
De komende dagen zou ik graag een coating van Gyeon op de lak en het dak zetten, maar voorlopig ziet Max II er zo uit.
En met regenscherm:
Hij staat nu te wachten voor de volgende stappen.
Ik houd jullie op de hoogte!