• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

845 en waar breng ik het mee aan

De 845 kan je aanbrengen met een foampad zoals bijv. een Monello - Disco Rosso / Disco Nero / soortgelijke foampads.

Kan ook machinaal met een zachte pad.

Opwrijven is niet nodig bij de 845. Ik denk dat je "afnemen" bedoelde? Dit kan zodra de wax goed gecured is (swipetest) met een degelijke MF-doek.

Mocht je nog geen doeken in huis hebben, dan kan je bijv. de Monello - Peluche Verde of Peluche Bianco doeken in een voordeel-set nemen. ("Trio")
 
Ik zag inderdaad meerdere vragen van jou voorbij komen zoals @RoyR al aangaf, neem de tip van hem mee...

Om toch een antwoord te geven, Ik heb vorige weekend de 845 aangebracht op de auto van mijn ouders.
Ik heb de fles in een emmer met handwarm water gelegd en ik ben toen begonnen met het wassen van de auto.
Ik had de week ervoor al een deel gedaan en ik moest alleen de deuren nog in de 845 zetten, dus na het wassen de deuren voorbereid om ze in de 845 te smeren.
Inmiddels was de 845 lekker dun, en na het ' shaken'. van de fles de 845 aangebracht met Deze.
Machinaal met de eerder genoemde pads staat ook nog op mijn " to do " lijst, maar nu op deze manier gedaan, en afgenomen met de eerder genoemde groene doeken van Monello.

Suc6
 
Ik zag inderdaad meerdere vragen van jou voorbij komen zoals @RoyR al aangaf, neem de tip van hem mee...

Om toch een antwoord te geven, Ik heb vorige weekend de 845 aangebracht op de auto van mijn ouders.
Ik heb de fles in een emmer met handwarm water gelegd en ik ben toen begonnen met het wassen van de auto.
Ik had de week ervoor al een deel gedaan en ik moest alleen de deuren nog in de 845 zetten, dus na het wassen de deuren voorbereid om ze in de 845 te smeren.
Inmiddels was de 845 lekker dun, en na het ' shaken'. van de fles de 845 aangebracht met Deze.
Machinaal met de eerder genoemde pads staat ook nog op mijn " to do " lijst, maar nu op deze manier gedaan, en afgenomen met de eerder genoemde groene doeken van Monello.

Suc6
Ok top! Ik ga de fles verwarmen en ik heb de doeken besteld !
 
Overweeg op termijn ook machinaal te gaan waxen o.a. Kan het mis hebben, maar op de kleur na nagenoeg geen verschil in de rode en zwarte pad? Kwestie van juiste combi vinden tussen pad en wax?
Ik zou voor de rode gaan omdat je dan beter de hoeveelheid product kan zien verder maakt het niet zoveel uit
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Overigens als ik machinaal wax trek ik voor de lastige hoekjes (zoals onder de deurgrepen) even de pad van de machine, en doe die stukjes even handmatig met de machinepad.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Vind het zelf nog wel lastig hoeveel product je op de pad moet doen (3 drupjes), maar vooral hoe groot deel je daarmee 'moet' doen en wanneer je naar volgend deel kunt gaan.
 
@Mace - Bij 845 houd ik de pad op de fleshals en draai ze samen om. Zo heb je een stempel met wax op je pad en begin dan met smeren op het midden van een paneel. Werk dan vanuit het midden naar buiten. ;)

Nieuwe wax pakken is pas nodig als de pad echt niks meer achterlaat bij het smeren.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Timm
@Mace Mijn ervaring is dat ik begin met een klein beetje (ter grootte van 0,10 euromunt) 845 en dat 1 á 2 keer wat verse wax op de pad voldoende is voor een auto (middenklasser).
 
  • Leuk
Reactions: Mace