Is al een tijdje actief, dit project, maar misschien is dit een betere plaats voor al mijn rondslingerende vragen en opmerkingen e.d.
Dat ik zelfs met een hele DAP Fabriek de basis lak nooit meer goed kreeg (UV schade) werd snel duidelijk, waarde van de auto was dusdanig dat een respray (zelfde kleur) een goed idee was. Ongelofelijk blij met resultaat en keuze van de vakman, die me nog komt ophalen/afzetten met z'n busje ook. Is hier 10 minuten vandaan. 14 jaar ervaring maar toch nog vol enthousiasme.
Al de rest al doende lerend aangepakt, en we zijn nu zo ver dat we dit weekend gaan polishen/coaten, zijn IR lampen gebruiken en een nachtje in zijn hall slapen (of spuitcabine).
RIM al aangebracht, perfect. TRIM al delen gedaan, uitstekend. VIEW heb ik verknoeid denk ik, weet nog niet waarom. Komt nog een spoiler aan, maar wellicht NET te laat voor dit weekend. Is echter passend door onderlipje los te schroeven en carbon lip in zelfde gaten, klaar.
Ik wil de auto bijhouden en blijven in top-conditie houden. Het is een halve klassieker, en kan er nog een hele worden. En het rijdt gewoon ongelofelijk leuk. Die Tesla komt er nog wel eens, maar voor d'erbij dan.
Stomverbaasd hoe ver detailing gekomen is, had ik niet verwacht. Echt top spul, het is een echt vak geworden, met echte vakmensen (en een hoop beunhazen, maar dat zal je altijd hebben).
Gyeon ONE is zo gezegd de "minste", maar voor mij een goede keuze omdat ik elk jaar een lentebeurt wil doen. Zit genoeg lak op om dat te doen. En wellicht als de zaken goed gaan komt er toch nog een flow-coat op. Of die andere coating waar ik ergens een topic over heb. Ideaal zou nu geweest zijn omdat de clear cloat nu nog lekker makkelijk met 3000 or 5000 te lijf te gaan is, en dan hoppa, opnieuw laag erop. Maar goed, moeilijk gaat ook, en we zullen zien hoe ver we komen met de ONE.
Het is geen show car, hij/zij (?) is bedoeld om mee te rijden, en het leent zich misschien niet goed als "blink machine". Moet er gewoon strak uitzien en perfect onderhouden. Maar wel stoer, en de grens van bling bling/ghetto vermijdend.
Ben nu meer verliefd op het ding dan toen ik'm kocht. Zal hier de verdere fratsen aanvullen if & when they happen. Alsmede de vragen die opkomen.
Dat ik zelfs met een hele DAP Fabriek de basis lak nooit meer goed kreeg (UV schade) werd snel duidelijk, waarde van de auto was dusdanig dat een respray (zelfde kleur) een goed idee was. Ongelofelijk blij met resultaat en keuze van de vakman, die me nog komt ophalen/afzetten met z'n busje ook. Is hier 10 minuten vandaan. 14 jaar ervaring maar toch nog vol enthousiasme.
Al de rest al doende lerend aangepakt, en we zijn nu zo ver dat we dit weekend gaan polishen/coaten, zijn IR lampen gebruiken en een nachtje in zijn hall slapen (of spuitcabine).
RIM al aangebracht, perfect. TRIM al delen gedaan, uitstekend. VIEW heb ik verknoeid denk ik, weet nog niet waarom. Komt nog een spoiler aan, maar wellicht NET te laat voor dit weekend. Is echter passend door onderlipje los te schroeven en carbon lip in zelfde gaten, klaar.
Ik wil de auto bijhouden en blijven in top-conditie houden. Het is een halve klassieker, en kan er nog een hele worden. En het rijdt gewoon ongelofelijk leuk. Die Tesla komt er nog wel eens, maar voor d'erbij dan.
Stomverbaasd hoe ver detailing gekomen is, had ik niet verwacht. Echt top spul, het is een echt vak geworden, met echte vakmensen (en een hoop beunhazen, maar dat zal je altijd hebben).
Gyeon ONE is zo gezegd de "minste", maar voor mij een goede keuze omdat ik elk jaar een lentebeurt wil doen. Zit genoeg lak op om dat te doen. En wellicht als de zaken goed gaan komt er toch nog een flow-coat op. Of die andere coating waar ik ergens een topic over heb. Ideaal zou nu geweest zijn omdat de clear cloat nu nog lekker makkelijk met 3000 or 5000 te lijf te gaan is, en dan hoppa, opnieuw laag erop. Maar goed, moeilijk gaat ook, en we zullen zien hoe ver we komen met de ONE.
Het is geen show car, hij/zij (?) is bedoeld om mee te rijden, en het leent zich misschien niet goed als "blink machine". Moet er gewoon strak uitzien en perfect onderhouden. Maar wel stoer, en de grens van bling bling/ghetto vermijdend.
Ben nu meer verliefd op het ding dan toen ik'm kocht. Zal hier de verdere fratsen aanvullen if & when they happen. Alsmede de vragen die opkomen.