• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Dibbuz Carwash & Wax

De emmers zijn idd ook bij de ikea te halen ( € 3,50 pst )

Mooie howto Dennis!!
Denk dat degenen die het nog niet helemaal snapten dat nu wel doen :)
 
Even een vraagje....

Wat is de reden dat je begint met de velgen? ik bn nog nieuw hier maar ik doe die altijd als laatste, omdat al het smerige water schuim etc tijdens het autowassen er ook overheen komt.

Vandaar de vraag even waarom velgen eerst, lijkt me dubbel werk maar misschien heb ik het mis:D

Groeten,
Eric
 
anders heb je je lak al schoon, en dan ga je nog velgenreiniger verstuiven over je velgen wat weer op je schuinen lak kan waaien etc. Dat moet je dan weer wassen etc. En dat kleine beetje sop wat eroverheen komt spoel je er met klein beetje water zo weer af. Als ik mijn velgen schoon heb, en er komt sop op wat per ongeluk er niet afgespoeld zou worden, zie ik daar echt niets van hoor.

Als je velgen dus gewoon schoon zijn, is een zacht straaltje water al voldoende om het weg te spoelen...
 
Je doet eerst je velgen om te voorkomen dat het vuil van de velgen (remstof e.d.) en eventuele velgenreiniger op de net gewassen auto komt. Je spettert nog al als je je velgen aan het doen bent. Als je dus eerst de velgen doet en daarna de rest van de auto dan is het probleem minder. En hoezo dubbel werk? Je doet je velgen maar 1 keer.
 
'T is maar een idee.
Is voor de felle zon een partytent geen idee :weetniet

Ik heb er zelf een die hoog en breed genoeg is voor de Jag
Ons huis staat op het zuiden met de oprit dus bijna altijd in de zon (nou ja, zomers)
Gelukkig kan ik nog in de stalling (caravan) terecht
Als het beter weer is, zal ik het voor de maat eens proberen (fototje)

Ik ga voor de stalling zeker een kalkfilter aanschaffen
Thuis ga ik in het voorjaar over op regenwater (kalk en 2 sedimentfilters)
De HD kan tot dat moment ook aanzuigen uit een cementkuip (warm water)

Hans
 
Vandaag voor het eerst hier, geweldige uitleg.
Nu heb ik een vraagje:
Onze auto heeft een metallic lak, kleur alluminium.
Maakt het wat uit welke shampoo en wax we gebruiken.

Als u tijd heeft graag linken van producten plaatsen welke ik het best kan gebruiken.
 
Maakt zeer weinig tot niks uit. Er zit immers gewoon blanke lak over de metallic lak (in 99 van de 100 gevallen).
Deze shampoo is erg goed:
https://www.Carclean.com/product/Po...ds_Concentrated_Car_Wash_946ml_PB-SS32_100713
30ml op 10 liter water

Als je verder niets doet (kleien e.d.) is deze wax een aanrader:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/FX_SynWax_473ml_20016_100225
 
Wat 'n geweldige uitleg zeg en voor 'n beginner als ik erg duidelijk uitgelegd, bedankt daarvoor!


Toch heb ik nog 'n vraag.:schaam

02-03-2010 wordt mij auto afgeleverd bij de dealer:

Betreffende het wassen en velgen reinigen, dat heb ik goed begrepen maar moet ik mijn nieuwe auto af fabriek ook al meteen waxen??

Met wat voor wax en shampo moet ik dan op de nieuwe laklaag te werk gaan? Of mag dit bij nieuwe autolakken niet meteen en moet je hier eerst enige tijd mee wachten.

Misschien dat iemand hier 'n goed antwoord op heeft voor 'n beginneling in het 'detail' gebeuren:confused:
 
Als de auto wordt afgeleverd, is de lak al volledig uitgehard. Geen probleem om te wassen en waxen dus!
Verder wordt kleien aanbevolen, omdat de auto's meestal geruime tijd in een industrie-gebied staan te wachten op transport.
Heb hier op het forum al enkele malen gezien/gelezen dat een nieuwe auto er helemaal niet zo "nieuw" uitzag bij nadere inspectie..!
 
Dank voor deze super uitleg met foto's. :)^ Zeer verhelderend! Ik heb net een nieuwe auto gekocht en wil deze goed onderhouden. (hiervoor had ik altijd wat oudere auto's). Ondanks je uitgebreide uitleg heb ik toch nog een vraag over het wassen.

Hoe vaak moet je dit doen voor een goede permanente bescherming? Ik dacht zelf zo dat als ik hem eens per maand/anderhalve maand zou wassen en waxen, dat dat wel OK is. Tussentijds wordt de auto wel vuil, maar als ik dat gewoon met water uit de tuinslang en sproeikop afspeol, blijft de waxlaag zitten en wordt je auto toch weer wat frisser. Maarja ik ben een leek. Heb jij tips over het tussentijds afspoelen en hoe vaak je moet waxen? Ik rijd dagelijks, maar meestal gewoon stadsritjes en nauwelijkse grote weg.

Alvast dank voor je hulp!
 
Als je elke week een sopje overheen haalt, dan ziet ie er niet alleen knapper uit, de bende die op de auto ligt krijgt minder de ruimte om zich in te vreten en makkelijker te verwijderen.
Waxen kan je elke 2 maanden doen, afhankelijk welke wax je gebruikt qua standtijd ( duur dat ie blijft zitten ), ook of je er een sealant onder heb zitten en of je 1 of 2 laagjes wax hebt zitten.

In elk geval zou ik 'm toch echt vaker wassen, de rest is 'bijzaak' .
Je spoelt de auto toch al af, emmer met sop, flipflapflops over de auto, afpsoelen met de tuinslang die je toch al klaar hebt liggen, eventjes drogen een klaar ( half uurtje werk )
 
Dank voor je antwoord. Ik dacht altijd dat je met sop de waslaag er weer afhaalt. Dus dacht ik het is afspoelen óf wassen en waxen. Is dat niet zo?
 
Als je gewoon de aanbevolen hoeveelheid shampoo gebruikt ( en dat is heél erg weinig ! ) dan tast het de waxlaag niet aan.
De grootste fout die je kan maken is er wat extra bij te doen omdat je denkt dat het dan beter schoonmaakt, enige wat je dan doet is de waxlaag strippen !
 
Dank voor je antwoord, mk-us. Dat is precies wat ik dacht: Lekker veel shampoo! Geen goed idee dus. :))