• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dodo juice supernatural vs collinite marque d'elegance

tzer007

Detailing rookie
13 dec 2009
25
0
Ik heb een paar dagen geleden de supernatural na een stevige kleibeurt aangebracht.
Het resultaat is echt fantastisch !:love
De lak ziet er echt verzorgd en beschermd uit.

Omdat supernatural niet zo goedkoop is overweeg ik de volgende keer de collinite marque d'elegance te bestellen. Kan je de looks van deze 2 waxen vergelijken.

off-topic: Zelfs als je een sample SN kan je toch een paar keren waxen. Met een pot kom je een eeuwigheid toe.

Als je de DJ zo fijn vind waarom dan niet een 'gewone' DJ wax?

Mijn pot SN is nog bijna helemaal vol, mischien 2% uit. En heb nu 4 keer beide auto's gedaan. Dus voordat die op is... En de BV is ook een toppertje, en die is nog goed betaalbaar.

Als je de SN zo goed bevalt op alle fronten, waarom in hemelsnaam verder kijken ?
Blijf lekker bij hetgeen je goed bevalt, kan het ook niet tegenvallen !

Ik heb de 915 en die doet gewoon wat het moet doen (mits de voorbereiding goed is).
Is makkelijk op te zetten, na afloop makkelijk uit te buffen en geeft een bescherming waat je U tegen zegt.
Zo'n kwaliteit voor zo'n lage prijs klinkt bijna als bedrog, maar dat is het niet :love

+1 ; ik vind die 915 nog steeds een topwax. Als de voorbereiding ok is haal je een enorme standtijd met mooie beading.

Vrienden, wat is ongeveer de verwachte standtijd van dodo juice supernatural op een gekleide auto.
Kan ik hier zeker 4 maanden voor tellen ?

Dat zou zeker wel moeten lukken als je hem goed wast met een goede shampoo.

:party
Ik denk dat ik bij supernatural ga blijven.
Nog een vraagje,
Geeft meguiar's nxt 2.0 shampo extra bescherming voor supernatural ?
Meg's wash & wax lijkt me ook een goeie.

Ik zou voor de supernatural shampoo gaan en anders voor de btbm(born to be mild)shampoo ook van dodo juice(deze is ph neutraal dus.....)

en als je een shampoo zoekt met extra bescherming kun je kijken naar de:
Dodo Juice Sour power
Valet pro Poseidon's Carnauba Wash

beide shampoo's uit het hogere segment die beide heerlijk werken, en bescherming achter laten.

ik heb ze hier alle 3 nog liggen (Sn shampoo / btbm / sourpower)
born to be mild vind ik de lekkerste..
sourpower schijnt indd ook te beschermen (in hoeverre heb ik geen idee)
en supernatural heeft extra sheeting (niet nodig met een onderlaag zymol)

ik zou lekker bij de combi supernatural wax+born to be mild blijven.
maar een keer een andere shampoo zal echt niet in 1 keer die laag sn strippen hoor

Voor er 85 voorkeur-shampoos voorbij gaan komen:
doe van geen enkele er teveel van in je water, je mag best onder de aanbevolen hoeveelheid blijven.
Je kan wel een halve emmer met de supernatural of de btbm in kieperen, dan trek je de wax er ook weer vanaf en ben je ineens minder happy met die shampoo :(

@tzer007: Je geeft aan om bij de sn te blijven: goede keuze, kwestie van goed bijhouden en je gaat zéér blij worden cq blijven !

Over de keuze van de Wax denk ik dat allebei deze waxen allebei subliem zijn. Ik heb allebei gebruikt en eerlijk gezegd vind ik dat qua glans ze elkaar niets toegeven. Allebei even mooi. De collinite is een kampioen als het op duurzaamheid aankomt. Dus daar kom je zo de winter meer door als je inderdaad niet teveel shampoo gebruikt. De Supernatural heeft denk ik ook een hele goede standtijd (4 maanden toch zeker).

Qua kosten! ach de SN is duurder maar voor beiden geldt dat je een eeuwigheid met een pot doet. Ik heb mijn blik 915 al twee jaar en ik zie hem nog wel tien jaar meegaan. Zeker omdat ik in de zomer de Wolfgang sealant gebruik. Eerlijk gezegd heb ik ook voor de 915 nog niet meegemaakt dat er meer dan 5 maanden tussen twee applicaties in zat dus die maximale duurzaamheid heb ik nog nooit in de praktijk getest. Ik denk dat dat voor de meesten hier geldt en dat duurzaamheid dus niet het eerste is waar je naar kijkt. kijk naar de verwerking en het resultaat. en "het gevoel" dat je bij dat product hebt. Voel je je er goed bij dan is dat ook een heel belangrijk argument.

Ik heb kort geleden een monstertje Super Slick and Suds mogen gebruiken en dat vond ik een toppie shampoo. Liet een mooie glans achter. En het spoelde ook heel makkelijk af. Een monsterflesje (denk 50 ml) op een tien liter emmer. Ik had denk ik zelfs iets minder kunnen gebruiken maar de auto was wel erg vuil dus....

Succes met je keuze.
GdV

Tip van Flip: Voor 10 liter staat aangegeven dat je 26ml nodig hebt, dus in dit geval ook weer véél te veel gebruikt ondanks de vervuiling !

mk-us zei:
@tzer007: Je geeft aan om bij de sn te blijven: goede keuze, kwestie van goed bijhouden en je gaat zéér blij worden cq blijven !

Maar wat versta je onder goed bij houden? Wassen met de juiste dosering en daarna een qd, of zijn er nog andere dingen waar je op moet letten?

In ieder geval wassen met de juiste dosering en goede shampoo. Ook ligt het eraan hoeveel je rijdt, weersomstandigheden e.d.