Heya Glimkezen & Glanspoppen,
In de nabije toekomst heb ik de kans gekregen om een mooie auto te detailen uit het hogere segment; Porsche Carrera 911 GT3.
De eigenaar is een jonge ondernemer die met zijn blauwe beest de nodige plezierritjes maakt en zo-nu-en-dan het circuit aan flarden scheurt.
Er word dus niet veel mee gereden.
De wagen word in zijn garage technisch goed onderhouden en na de geplande race op 2de kerstdag is de planning om het blok/bak/etc. te verwijderen voor onderhoud en kan ik de auto gaan detailen. (Vrijwel alleen het carrosserie wat dan over is)
De bedoeling is om vrijwel alles te reinigen en te beschermen. Denk hierbij aan;
Lakwerk -->
Velgen & Banden -->
Motorruimte -->
De eigenaar heeft de auto ooit eens gepolijst met een Rotary en heeft hier blijkbaar wel de nodige uurtjes mee gemaakt. Echter weet ik dat de kennis van detailen zich beperkt tot het simpel polijsten van auto's voor de verkoop. Ook nadat de wagen is gepolijst is er geen enkele vorm van bescherming aangebracht.
Zonde van deze Porsche die nog behoorlijk strak in de lak staat wat betreft échte defecten. Ik verwacht dus dat de lak wat verweerd is en de nodige swirls.
Zoals op de foto's te zien, kan ik de detail doen in de garage van de eigenaar. Ik weet eigenlijk niet zeker of er zich verwarming in deze ruimte bevindt. Ik heb het vermoeden van NIET. Is het aanbrengen van een coating dan wel mogelijk, als de temperatuur misschien wat aan de lage kant is?
Welke type coating kunnen jullie mij aanraden?
Ik verwacht een Duitse lak, maar heb ook meerdere keren gezien op internet dat een Porsche-lak juist redelijk zacht kan zijn. Iemand ervaring hiermee?
Zijn er nog andere tips die jullie mij kunnen geven wat betreft deze detail?
(Nieuwe stappen die ik nog niet gedaan heb: Coating aanbrengen, Leder behandelen)
(Enigste 'coating' ervaring is Gyeon Trim)
Ik hoop van jullie te horen en leren.
Greetz
In de nabije toekomst heb ik de kans gekregen om een mooie auto te detailen uit het hogere segment; Porsche Carrera 911 GT3.
De eigenaar is een jonge ondernemer die met zijn blauwe beest de nodige plezierritjes maakt en zo-nu-en-dan het circuit aan flarden scheurt.
De wagen word in zijn garage technisch goed onderhouden en na de geplande race op 2de kerstdag is de planning om het blok/bak/etc. te verwijderen voor onderhoud en kan ik de auto gaan detailen. (Vrijwel alleen het carrosserie wat dan over is)
De bedoeling is om vrijwel alles te reinigen en te beschermen. Denk hierbij aan;
Lakwerk -->
- Foamen - Monello Artico Magico 1:4
- Wassen - (..?..) Huidige Lavare is op.
- Kleien - Monello Dolce Verde + PB's Spray&Wipe
- Polijsten - Testspot maken, vermoedelijk lichte swirls op een verder prima lak.
- Afspoelen + drogen (Polijstresidu etc.)
- Nalopen - Gyeon Prep
- Coating - (..?..) Doel is een goede bescherming tegen defecten + was gemak.
Velgen & Banden -->
- Wielen demonteren
- Velgen - DDJ Ferrous Dueller (IJzerverwijderaar)
- Polijsten - Staat checken. Cone aanschaffen
- Coating - Gyeon Rim
- Banden - Tuf Shine Tire Cleaner
- Coating - Gyeon Tire
- Lederen stoelen - Mothers LeatherTech Care Kit
- Lederen dashboard - (..?..)
- Stijlen/hemelbekleding/matten/etc - APC+D
Motorruimte -->
- Ontvetten - APC+D
- Dressing - AutoGlym Vinyl & Rubber Care.
- Glass Cleaners - DDJ
- (Eventueel RainX)
De eigenaar heeft de auto ooit eens gepolijst met een Rotary en heeft hier blijkbaar wel de nodige uurtjes mee gemaakt. Echter weet ik dat de kennis van detailen zich beperkt tot het simpel polijsten van auto's voor de verkoop. Ook nadat de wagen is gepolijst is er geen enkele vorm van bescherming aangebracht.
Zonde van deze Porsche die nog behoorlijk strak in de lak staat wat betreft échte defecten. Ik verwacht dus dat de lak wat verweerd is en de nodige swirls.
Zoals op de foto's te zien, kan ik de detail doen in de garage van de eigenaar. Ik weet eigenlijk niet zeker of er zich verwarming in deze ruimte bevindt. Ik heb het vermoeden van NIET. Is het aanbrengen van een coating dan wel mogelijk, als de temperatuur misschien wat aan de lage kant is?
Welke type coating kunnen jullie mij aanraden?
Ik verwacht een Duitse lak, maar heb ook meerdere keren gezien op internet dat een Porsche-lak juist redelijk zacht kan zijn. Iemand ervaring hiermee?
Zijn er nog andere tips die jullie mij kunnen geven wat betreft deze detail?
(Nieuwe stappen die ik nog niet gedaan heb: Coating aanbrengen, Leder behandelen)
(Enigste 'coating' ervaring is Gyeon Trim)
Ik hoop van jullie te horen en leren.
Greetz