• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Als ik mijn foam terugzie (pagina 14) dan lijkt dan in geen enkel opzicht inderdaad op dat van de zwarte lansen. Ik hoop dat het simpel te verhelpen is!!
 
Ik had dik schuim, vond ik zelf, dus ook even getest hoe en wat. Als ik een mengverhouding spuit van 1:4 dan is het schuim dik, pak ik 1:10 (wat normaal is volgens de fles) is het te waterig..

Ik heb een nilfisk aansluiting en Dennis de fles zit bijna recht ;) Dus niet zo schuin als bij jou maar bijna recht.
 
nicknameless zei:
Bij het insteken van het foamapparaat in de Nilfisk lans, zag ik dat de foamapparaat t.o.v. de land een kwart slag gedraaid is.

Dus als je de pistoolgreep recht houdt, zit de fles op z'n kant in de lans zeg maar.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Het gaat dan met name om de Nilfisk aansluiting.

Bij mij ook scheef (Nilfisk), slordig geproduceerd vind ik...
 
Wordt er gewerkt aan een oplossing achter de schermen of zijn ze/jullie er mee bezig? Het blijft erg stil aan de kant van Autobrite.

We mogen met z'n allen wel concluderen dat er ergens iets niet goed zit en/of gaat, gezien de ervaringen, foto's en filmpjes.
 
Ik ben druk met Autobrite aan het mailen.

Dat de foam dunner is, is gek, maar die hele dikke schuimlaag is ook niet goed. Dus in de praktijk zou de rode lans genoeg foam moeten maken.

Hoewel de boel dunner is, blijft het wel goed zitten.

Mark heeft gevraagd om de klanten die problemen (denken) te hebben naar hem te mailen, zodat hij wat vragen kan stellen (foto's filmpjes etc.) dan duikt hij er verder in:

autobritedirect@gmail.com
 
Tim zei:
Ik vind dat de lansen dik schuim moeten kunnen produceren, maar het is dan eigenlijk wel té dik en een té hoge concentratie foam en niet goed voor je wax of sealant. De truuk is dat het net dik genoeg is om een paar minuten te blijven hangen.

Nog steeds in afwachting van Mark van Autobrite.

Tim, in bovenstaande post vind je wel dat de lansen dik schuim moeten kunnen produceren (los van de discussie of dit goed is)

Moet nu iedereen induvidueel gaan mailen met Autobrite? Ik heb geen foto's gemaakt, maar het probleem lijkt mij zo klaar als een klontje.

Het lijkt mij dat carclean (al dan niet icm met Autobrite) hier met een collectieve oplossing moet komen.
 
Even de rem erop.

Het is niet aan Tim en/of Carclean die een oplossing moet aandragen, maar de leverancier. Tim en Carclean zijn alleen een tussenpersoon, lees; verkoper.

In dit geval valt dus Tim en Carclean niets te verwijten. De fabrikant en/of leverancier moet dus met een oplossing komen.

;)
 
swift2asx zei:
Tim, in bovenstaande post vind je wel dat de lansen dik schuim moeten kunnen produceren (los van de discussie of dit goed is)

Moet nu iedereen induvidueel gaan mailen met Autobrite? Ik heb geen foto's gemaakt, maar het probleem lijkt mij zo klaar als een klontje.

Het lijkt mij dat Carclean.com (al dan niet icm met Autobrite) hier met een collectieve oplossing moet komen.

Hier ben ik het volledig mee eens...

We hebben onze lans gekocht bij Carclean.com en niet rechtstreeks bij autobrite, dus denk ik niet dat het de bedoeling is dat we met z'n allen individueel moeten beginnen mailen met autobrite...

Denk dat er, zoals hierboven gezegd, een collectieve oplossing moet komen waarmee iedereen geholpen is...

Feit is dat een opvolger van de oude lansen op z'n minst even goed moet presteren, zijnde het niet beter..., en dat is hier duidelijk niet het geval...
 
Volgens mij ben ik gewoon duidelijk? Mark wil graag wat foto's en filmpje en wat gegevens van de hogedrukreinigers doorspreken met wat mensen. In de praktijk maakt de rode lans genoeg foam, tenminste die wij hier getest hebben. Die scheerschuimlaag is niet genoeg, dat is teveel.

Je moet trouwens niets, maar het helpt wel. Als je perse met ons wilt communiceren, dan is dat ook prima.

Maar ik vind wel dat we moeten waken voor een soort massahysterie, de lans zoals Dennis hem getest heeft, produceert genoeg schuim, de vraag is alleen of hij dan ook economisch genoeg is / blijft.

De lekkages zijn trouwens geen punt van discussie, dat gaat opgelost worden.
 
Als ik dit weekend tijd heb zal ik het resultaat van beide lansen eens proberen op foto zetten... de oude zwarte en de nieuwe rode...

Denk dat het verschil dan wel erg duidelijk zal zijn....
 
fabia2.0 zei:
Ook heb ik de rode versie nog getest met 200ml. puur Magifoam zoals Tim vroeg.


Dit gaf wel iets dikker schuim, maar nog steeds erg waterig, waardoor het er sneller afloopt dan het schuim met de zwarte versie.
Zie hieronder een filmpje.


Ik hoop dat de verschillen tussen de rode en de zwarte versie een beetje duidelijk zijn en dat er misschien een oplossing komt?

Maakt het voor de reinigende werking nog verschil tussen dik en waterig schuim?

Het schuim in dit filmpje is dik genoeg!

Maar wat ik me afvraag, zuigt de zwarte meer op uit de fles? Ik denk zelf van wel. Maar dat moeten we hier ook nog even testen.
 
Volgens wat ik op dat filmpje kan zien loopt het foam precies wel vrij snel van de auto, in vergelijking met wat ik gewoon ben van mn oude lans...
Het foam van de oude lans is echt veel dikker en blijft ook echt lang zitten op de wagen...

En op het filmpje wordt ook pure foam gebruikt natuurlijk... zorgt ook niet echt voor een realistisch beeld.

Denk dat het beste is dat de resultaten van de 2 lansen eens in beeld gebracht worden met wat uitleg...
Als ik dit weekend wat tijd heb, ben ik van plan om dit eens te doen...
 
Ik heb nog wat foto's uit den ouden doos gevonden, 05-07-2008 :-b

Destijds werd er ook gefoamed bij het oude pand in Bergschenhoek.

Pin me er niet op vast, maar volgens mij werd er hier ook een Autobrite? foamlans gebruikt en deze gaf wel goed dik kleverig schuim.


IMG_0050.jpg


IMG_0051.jpg


IMG_0056.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Tom_DS zei:
Volgens wat ik op dat filmpje kan zien loopt het foam precies wel vrij snel van de auto, in vergelijking met wat ik gewoon ben van mn oude lans...
Het foam van de oude lans is echt veel dikker en blijft ook echt lang zitten op de wagen...

En op het filmpje wordt ook pure foam gebruikt natuurlijk... zorgt ook niet echt voor een realistisch beeld.

Denk dat het beste is dat de resultaten van de 2 lansen eens in beeld gebracht worden met wat uitleg...
Als ik dit weekend wat tijd heb, ben ik van plan om dit eens te doen...

Het beeld is om te testen en als hij minder opzuigt uit de fles, dan is het logisch dat de foam puurder in de fles moet. De dikheid in dit filmpje is écht prima, zelfs wat aan de dikke kant. Waardoor het eerder zou kunnen schuiven. Pak je het te dik op, dan is het niet meer veilig voor je LSP (wax of sealant) het werkt hetzelfde als overdosering van autoshampoo.

Net heb ik de oude en de nieuwe lans getest en de nieuwe lans geeft bij ons even dik foam als de oude lans. Met Super Snow Foam getest en ik denk een 1:5 verhouding, maar dat weet ik niet zeker.

Johan heeft nog wat filmpjes ervan gemaakt, maar het zal morgen pas geupload kunnen worden.

Als je problemen hebt met waterig foam, dan is het belangrijk om de knop bovenop helemaal dicht te draaien (dus met de klok mee).
 
Tom_DS zei:
Volgens wat ik op dat filmpje kan zien loopt het foam precies wel vrij snel van de auto.
Vergeet niet dat bij een auto dat erg goed onderhouden is d.m.v. een wax en/of sealant, het foam er sneller vanaf glijdt, zeg maar de sheeting van het schuim.
 
Ik heb op het moment niet de materialen om te filmen/fotograferen dus dat gaat even niet op. Heb wel last van dun foam en lekkage (Karcher HD). Ben nu 2x (ook met 2 merken foam) aan het proberen geweest en krijg het er gewoon niet dik uit, met een ander merk foamlance (van een vriend van me) lukt dit wel met beiden merken foam.
 
nicknameless zei:
Vergeet niet dat bij een auto dat erg goed onderhouden is d.m.v. een wax en/of sealant, het foam er sneller vanaf glijdt, zeg maar de sheeting van het schuim.

Correct, en dat laag op laag schuim te zwaar maakt. Als je op het filmpje rechts kijkt op zijn ruit, dan lijkt dat 1 laag en dik genoeg (zakt niet).

Wij gebruiken trouwens een Karcher uit de HD series (dus met schroefaansluiting).

Wat ook nog zou kunnen, is dat het slangetje te lang is en de aanzuiging daardoor dicht drukt. Wat getest zou kunnen worden is dat er een V-vorm uit de onderzijde van het slangetje geknipt wordt. Zo voorkom je vacuum.

Wij nemen klachten altijd serieus en ik ben ook druk bezig met Autobrite om het probleem te achterhalen. Het punt is alleen dat Mark verschillende lansen uit dezelfde batch heeft getest de afgelopen dagen en dat ook hij (net als wij) dik genoeg schuim krijgt. Dus we moeten doorpuzzelen om de oorzaak te kunnen vinden.