• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

+1

Ik heb ze hier ook in grote getale op de zaak staan evenals wat onderdelen van de Gloria FM10 pomp.
Aan het mondstuk van Gardena valt weinig tot niets aan te passen.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de schuimpjes in de nozzle van de Gloria zorgen voor het schuimgebeuren.
Ik heb de losse schuimpjes geplaatst in de nozzle van de Gardena, maar er komt alleen een harde straal schuimwater uit, meer water dan schuim.

Zonder schuimpjes komt er een vlakke sproeistraal uit de Gardena.

Dank Blackpassat & Nicknameless :idee

Bij de kleine FM10 is dat idd die schuimpjes en bij de FM50 zit nog in de aanzuigleiding een luchtfiltertje met twee gaatjes, dus in de drukfles.
Daar was mijn grootste twijfel over maar ik stop ermee, gaat gewoonweg niet lukken zo.

Wel kun je een Gloria Spay & Paint ombouwen maar dan nog, een boel getob en daar heb ik nu even geen trek in :roll

Jammer maar er is niet voor niets verschil in foamer en sprayer...

Ik heb vandaag mn Gloria FM10 binnengekregen :)_[]

Nu zag ik dat er 3 "tuutjes" meegeleverd zijn een grijze een blauwe en een rode.

Welke gebruiken jullie..?

Ik hoop dit resultaat te gaan bereiken (met een verhouding van 1:50 met Gold Class van Meg.)

Drie tuutjes? Je maakt me nieuwsgierig, bij mijn FM10 zat maar 1 grijs tuutje en vier viltjes.
Wat is het verschil tussen de tuutjes en wat maakt het uit voor het gebruik?

Oei volgens mij ben ik nu wat begonnen.. :-b
komt 'ie
P1010619.webp

En heb je geen viltjes? Het lijkt wel of bij jouw versie (de nieuwste?) de viltjes zijn vervangen door "tuutjes". Heb net even mijn Gloria open gehad maar ik heb op die plek de viltjes zitten.

Aha de tuutjes hebben wellicht de viltjes vervangen.

@ Nicknameless, Patrick kun jij eens op onderzoek uit wat de wijzigingen van de FM10 in de nieuwste trim zijn tegenover de "oude" FM10?
En wat minstens zo belangrijk is: is de oude te upgraden naar een nieuwe?

IN de tuutjes zit bij elk een geel viltje waarschijnlijk bij de 1 wat grovere dan bij de ander aangezien de "output gaatjes" even groot zijn bij zowel de rode als de blauwe.
Het gaat dus om de viltjes en niet de kleur blijkbaar :)
Maar nu nog uitdokteren welke het beste te gebruiken bij het foamen van de auto..fijn, middel of grof..

Op de site van Gloria wordt aangegeven dat de tuutjes in combinatie worden gebruikt mét de viltjes
4 viltjes met het zwarte tuutje = voor excessive foaming,
3 viltjes met het rode tuutje = medium foaming en
2 viltjes met het blauwe tuutje is slightly foaming
klikkerdeklik

Ik zou het dan proberen net zoals de meneer in de youtube video met 20ml gold class dan heb je ongeveer 1:50..?

BlackPassat;301692 zei:
Op de site van Gloria wordt aangegeven dat de tuutjes in combinatie worden gebruikt mét de viltjes
4 viltjes met het zwarte tuutje = voor excessive foaming,
3 viltjes met het rode tuutje = medium foaming en
2 viltjes met het blauwe tuutje is slightly foaming
Eigenlijk dus een doorontwikkeling van het "oude" systeem met de losse viltjes. Moet zeggen dat in het oude systeem de viltjes er ook moeilijk uit te peuteren zijn.

Op een duits detaillingforum zijn ze ook al tot ontdekking gekomen dat er iets veranderd is qua viltjes.

Ook zijn hier mengverhoudingen te vinden welke men gebruikt. Op blz. 16 staat een schema met mengverhoudingen en hun resultaten.

En op blz. 10 zelfs iemand die een acculuchtpomp aan zijn FM10 gemonteerd heeft!8-())

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er liefhebbers die ook een setje willen hebben? Ik ga ze sowieso bestellen voor aan aantal leden:

1- nicknameless - 1 set
2 - BlackPassat - 1 set, 2 set reserveviltjes
3 - SkyBumP - 1 set
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

Kosten 4,50 euro inclusief btw, verzending met enveloppe.

Aankomende week (22 t/m 28 oktober) ben ik vrij, daarna ga ik ze bestellen.
Ik zal t.z.t. degene die een setje bestellen, benaderen via PM voor de adresgegevens en betaling.

Don't PM me, I PM you :o)