• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste motorruimte schoonmaken ?

Jeroen1998

Detailing rookie
15 feb 2019
6
2
25
Deurne
Met welke producten kan ik het beste gebruiken ? Heb nog engine clean van meguiars liggen weet niet of deze geschikt hier voor is ? Zijn er bepaalde zingen die ik moet moet afdekken voordat ik ga beginnen ? Wil ook een coating aanbrengen welke is hiervoor geschikt ?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
114663
 
Die Megs engine clean is zeker niet verkeerd ,heb je toevallig al een middel in bezit om exterieur plastic/rubber delen te behandelen? Dan zou je die kunnen nemen onder de motorkap heeft zo’n middel weinig te lijden. Zelf vind ik Gyeon Preserve wel prettig spul voor het motorruim.
Ik zet geen HD op het motorruim (veel mensen doen dat wel gewoon hoor) ik ben liever wat voorzichtiger en maak alles deel voor deel schoon en na het droogmaken voed ik zoveel mogelijk plastic delen
Pagina 1 voor het resultaat te bekijken
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jeroen1998
HD zal niet veel kwaad doen, want MB kennende zal de acu achter in liggen.

Dat gezegd pak ik zelf ook liever geen HD. APC, stoomreiniger en een kwast doen wonderen.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen1998
@Zluytr Klopt idd en bij Bmw (althans wel de mijne) zit de accu ook achterin.
Zelf heb ik geen stoomreiniger (wel handig idd) maar doe ik alles ook deel voor deel met de hand. Recentelijk ook een sidekick aangeschaft dus dat komt ook weer van pas.
 
Ben echt al jaren fan van Autoglym Engine Cleaner en om af te toppen de Vinyl and Rubber Care, super resultaat. Zelf altijd makkelijk geweest met de HD wasser, maar je kan als je safe wilt spelen, gewoon de tuinslag/gieter gebruiken om na te spoelen (na de Engine Cleaner). Ff opspuiten, in laten trekken, en met een borstel/kwast inwerken.

Plaatjes bij mijn praatjes :p

Alto 1.0:

114709


Astra G 1.6 16v:

114710


Mercedes E-Klasse W210 2.6 V6 voor:

114712


Mercedes E-Klasse W210 2.6 V6 na:

114713


Greetz Emiel

edit geen cross, maar salto
 
Laatst bewerkt:
Ik zat indertijd ook met de vraag welk product ik zou nemen, en ik heb toen gekozen voor de Meguiars Engine Clean en Dressing.
Beginnen met de HD op zachte stand (eerst keer deed ik het met de tuinslang).
Meguiars Engine clean erop, goed inwerken met een zachte borstel en een kwast.
Afspoelen en drogen met een MFdoek.
Meguiars Engine Dressing erop sprayen, even laten rusten en dan afnemen met een MFdoek.

Voorbeeldje op de auto van mijn vriendin:
114714


114715
 
Vraag me altijd af waarom er een HD gebruikt moet worden. Deze power is toch helemaal niet nodig? :D

Ik gebruik zelf veelal een sopje en APC+D in een sprayertje i.c.m. kwasten. Spoel af met de tuinslang, drogen met de compressor en dan kan je eigenlijk al beginnen met dressen.
Ik vind motorruimtes cleanen leuk werk en heb er dus ook wel genoeg gedaan, maar nog nooit is het nodig geweest om met meer ''power'' te moeten cleanen. (OK, melaminesponsjes gebruik ik ook regelmatig indien nodig)