• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe was jij je doeken?

Laatst een oude Monello Droogdoek erg misbruikt... Nu voor de gein eens gekeken hoe de Poorboys Typhoon het deed...

De doek gewassen op 60 graden met de Poorboys Typhoon...

Erg schoon geworden! Enkel wat dikke (vet?) Vlekken erin.

Morgen maar eens over mijn lak halen
a1ed93de2f27dba798fef5b732badedf.jpg
 
Zojuist ook maar een fles Typhoon besteld voor mijn nieuwe doeken.
Kan ik de glaze en wax applicators en doeken samen in 1 keer wassen?
 
Nog bedankt voor de info istnogferarie!

Nu vroeg ik mij af of de Dry Me Crazy droogdoek en de Gyeon Silk Dryer ook mee in de droger mogen?
 
Ik gooi MF-doeken niet in de droger. Althans, toen we nog een droger hadden, zette ik 'm alleen op de luchten-stand. ;)

Ik was en centrifugeer de doeken, klop/sla ze uit voordat ik ze te drogen hang. Mooi zacht en fluffy.
 
Ik gooi MF-doeken niet in de droger. Althans, toen we nog een droger hadden, zette ik 'm alleen op de luchten-stand. ;)

Ik was en centrifugeer de doeken, klop/sla ze uit voordat ik ze te drogen hang. Mooi zacht en fluffy.

Na wat tips te lezen hier doe ik ze wel in de droger (warmtepompdroger) op de syntetische “kastdroog” stand.
Dan zijn ze nog micht vochtig maar superzacht en hang ik ze nog even uit op het wasrekje.

Maar vroeg me dus af of de droogdoeken er mee in mogen.
 
Ik doe het al een hele tijd. Geeft hier geen problemen. Ik heb juist het idee dat ze fijner zijn na het drogen in de wasdroger. Ik heb een Senza acqua en een Waffle Weafe van PB. All mijn doeken gaan de droger in nadat ze gewassen zijn met Nanolex microfiber wash. Ik doe er ook altijd 2 tennisballen bij. De doeken zijn daarna superzacht en werkelijk als nieuw.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hoeveel doeken gebruiken jullie eigenlijk bij het wassen, het schoonmaken en insmeren van de banden/velgen en bij het waxen?

Bij een gewone maintenance wash gebruik ik niet speciaal veel doeken. Ik gebruik gemiddeld:
  • 2 washandschoenen om de wagen te wassen
  • 1 droogdoek om de wagen te drogen
  • 2 doeken om de ruiten te poetsen
  • 2 doeken om Gyeon Cure aan te brengen
  • 2 doeken om mijn wielen te drogen en de overtollige dressing af te nemen
 
Lastig te zeggen hoeveel. Het is afhankelijk van de vervuiling en wat allemaal gedaan wordt. Onlangs heb ik de C2 van mijn vrouw grondig schoongemaakt en heb wel een doek of 20-25 gebruikt. Ben ook wel een dag of 4-5 bezig geweest.
 
Houden jullie alle doeken dan ook echt apart na het wassen?

ik gebruik bijv. De Peluche Verde voor wax af te nemen, en de keer daarop (na wassen uiteraard) weer voor het polijstmiddel af te nemen.

Doeken gaan dan op kleur de wasmachine in, sorteren op wax, glaze of polijstmiddel doe ik dan weer niet.

Enige wat apart samen gaat is de washmitt, droogdoek en glasdoek.
 
Eenmaal gewassen mogen de doeken wat mij betreft best bij elkaar liggen al dienen bij mij verschillende doeken wel voor een verschillend doel en dat kan maken dat ze in een aparte curver bak terecht komen.
Doeken waar ik coating mee heb afgenomen bv knip ik een hoek af zodat ik ze altijd herken en deze gaan in een aparte bak waar bv ook de doeken ingaan die vlekken hebben die er niet meer uitgaan.
 
  • Leuk
Reactions: Davinci
Ik houd ook die doeken/mitts apart, maar gooi de rest allemaal samen.
Mijn witte doeken houd ik meestal wel apart van de gekleurde doeken, maar zijn ook wel eens bij elkaar gewassen. (Beetje verkleuren tast de doek niet aan)

Ik ben helaas een hele lading doeken kwijtgeraakt, bij waarschijnlijk een grote klus een tas laten staan o.i.d. ik gebruik dus al een lange tijd de Peluche Verde's en Bianco's voor verschillende doeleinden, was ze gewoon goed en zijn daarna weer "als nieuw".
 
  • Leuk
Reactions: Davinci