• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Die bedoelde ik idd. Ik heb ze beide in de kast, zie het verschil niet.
De grote gebruik ik voor van alles en leeg ik na gebruik. Handig om erbij te hebben.
 
Denken jullie dat een kwazi dinges handpomp met snow foam de moeite waard is? Of is dat verschil tussen een handpomp of niks gebruiken verwaarloosbaar?
 
Ik heb de Alka Line Foamer recent getest. Ik gebruikte hem i.c.m. een prewash (TFR) en dat ging best goed. Nou verwachte ik geen schuimlaag omdat het een prewash is, maar was positief verrast. :)

Een paar dagen terug had ik geen HD + Foamlans tot mijn beschikking, maar wilde na het polijsten toch nog even wassen. Dus, bij het restant TFR in de Alka Line een scheut foamshampoo gedaan en dat zorgde toch voor een prima laagje foam op de auto. :p

Ik zou de Alka Line zeker wel willen als ik ineens geen HD meer zou hebben. Ja, je moet uiteraard regelmatig pompen, maar dat is snel gedaan en de auto staat ook snel in het foam. :)

(Foam uit een HD + foamlans is niet te toppen, maar dit werkt prima als foamlaag)
 
  • Leuk
Reactions: MCW
Ik ben nu aan het kijken voor een Kärcher K2 icm Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel. Is dit een goede optie?
Mijn budget ligt rond de 200 euro.
 
@harkbram - De Foamlans-set is zo'n €70, dacht ik? Dit is een goede foamlans + een goed3 foamshampoo. :)

Als je een goedkoper segment HD wilt kopen, zou ik de aanbiedingen met Nilfisk HD's in de gaten houden. Een C120 met daarbij een (aparte) goede slang is toch wel mijn minimale eis als ik zelf zou moeten kiezen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik gebruik de zeep van nerta in een foamlans van detail pro wel puur maar kost ook vrij weinig en heb er maar een kwart van een liter fles nodig die het met een karcher k7 170bar
892EBDD3-AB0B-4D68-9584-AFBD3194F8B7.jpeg
 
Ik gebruik ongeveer 60ml op een fles. Bij mij foamed dat genoeg. Gebruik ik zo weinig tov jullie? k zie hier soms 150-200ml voorbij komen. Ik ben me er van bewust dat bij zwaardere vervuiling de verhouding meer kan zijn. Kan ik ergens aan zien of ik te weinig product gebruik?
 
Afhankelijk van het merk foam en merk foamer maar meestal doe ik tegenwoordig 60 ml product op 900 ml water.
In de Monello foamer kan het een armer mengsel zijn dan in de Dodo Juice foamer.
 
Gents, wellicht niet het beste topic om dit te posten maar wellicht weten jullie iets.
Dit weekend voor het eerst de foam lans van Monello gebruikt samen met de snow foam.
bodempje van de fles zat al snow foam in (zal 1:10 zijn) en aangevuld met warm water en mijn auto ondergespoten.
Dit was het resultaat:
ddizjq.jpg

Na een minuutje was dat ongeveer en valt mij toch behoorlijk tegen....
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Instellingen van de lans bekeken en overal aan gedraaid maar zonder effect.
Ik had de auto van tevoren nat gemaakt en dat is denk ik niet de bedoeling...
Ook heb ik redelijk hard water maar ik vraag me af of een waterontharder zin heeft...
Iemand tips?
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Wat voor HD reiniger heb je?? Ik heb een Karcher k3.99 en die geeft ook waardeloze foam...waar dat aan ligt weet ik niet, misschien niet voldoende druk ofzo??
 
Staat hij bovenaan helemaal op - min? Het bodempje die er bij aankoop inzit is ruim voldoende voor een volle fles, ik doe steeds die hoeveelheid erin en heb mooie foam. De knop bovenop staat bij mij altijd helemaal op min maar ik gebruik wel gefilterd regenwater met een Nilfisk HD.
 
Is gewoon aangesloten op mijn waterleidingen in mijn huis, dus gewoon aansluiten op de kraan waar regenwater uitkomt. Regenwater gaat uit mijn put via een filtersysteem naar mijn waterleiding.
Wasmachine, toiletten, bijna alles werkt hier met regenwater.
Ik heb bij de bouw van ons huis een grote regenput en alle voorzieningen laten plaatsen
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
ah, dat gaat dus niet lukken bij mij...
Al ben ik wel aan het kijken om een regenreservoir in mijn tuin te leggen ergens..
Ik zie ook dat mijn HD reiniger een minimale invoerdruk van 2 bar heeft dus zelfaanzuigend zal hij niet zijn vrees ik (ook maar eens testen..)
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
@DRuw Houd je er ook rekening mee dat er nog water uit de hogedruk zelf komt? 1:10 in je "vles" betekend nog niet dat dit 1:10 daadwerkelijk gefoamt wordt.
 
1:10 in je fles (of vles) moet gewoon voldoende zijn.

Ik foam zelf 1:20. (In de fles)

En dan heb ik zo iets:
13A70507-D22B-4506-8143-F5799C073668.jpeg


Het ligt zelde aan de HD, en 100 bar is meer dan zat om te foamen.

De 2 items die de dikte van het schuim het vaakste beïnvloeden zijn het hardheid van het water (nummer 1 oorzaak) of een issue met de foamlance.
 
Ik kan het nu niet testen want ik ben de auto in de coating het zetten. Hij staat nu in de garage en rij er even niet mee zodat ik rustig paneel voorpaneel kan coaten.
Ik zal eens kijken wat cc zegt...
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon