• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Weet iemand wat de druk moet zijn van je HD?
Ik heb een wat oudere Karcher 2.410 en die doet 110 bar zo te zien maar ook de nieuwe K2 levert dit dus ook dat zou het niet moeten zijn... of hebben jullie allen een stapje zwaardere HD?
 
Gebruik hier een Nilfisk c125.7 + foamlans met Monello Artico..

Wel gemerkt dat 1:4 duidelijk meer geeft dan 1:10

Aygo 1:10
20181005_101359.jpg


DS3 1:4
20181012_100557.jpg
 
Alsnog vind ik ook bij jou dat het er als een dun laagje op ligt... ik weet neit hoe lang het bij jou blijft hangen maar met 2 minuten druipt het er bij mij wel af...
Als ik dan zie wat er met bijvoorbeeld een alta foam 2000 behaald wordt....
 
Tuurlijk:)
Maarre welke heb je staan als ik vragen mag? Ik ben benieuwd of het namelijk aan mijn lans ligt of niet. Als ik zie hoe anderen dik klodderig schuim hebben kan ik niet veel met dit schuim wat ik krijg... na 1 a 2 minuten is er geen verschil tussen dit en een bakje shampoo eroverheen gooien:(
Ff pmmen?
 
Alsnog vind ik ook bij jou dat het er als een dun laagje op ligt... ik weet neit hoe lang het bij jou blijft hangen maar met 2 minuten druipt het er bij mij wel af...
Als ik dan zie wat er met bijvoorbeeld een alta foam 2000 behaald wordt....

Ben wel nog zoekende naar de juiste afstelling, heb nu pas 3 auto's gefoamd en merk wel dat hij steeds dikker wordt naarmate ik aan de koppen draai, eindconclusie kan ik dus nog niet over oordelen..
 
Tussen de 2 en de 5 minuten is het wel weg hoor, dat is ook de functie, vuil losweken en afvoeren naar beneden met het schuim mee.
Een dikke laag scheerschuim werkt hierin niet perse beter dan een dunnere laag.
Sowieso doet snowfoam veel minder dan bijvoorbeeld TFR in functie...snowfoam ziet er wel leuk uit.
 
Tussen de 2 en de 5 minuten is het wel weg hoor, dat is ook de functie, vuil losweken en afvoeren naar beneden met het schuim mee.
Een dikke laag scheerschuim werkt hierin niet perse beter dan een dunnere laag.
Sowieso doet snowfoam veel minder dan bijvoorbeeld TFR in functie...snowfoam ziet er wel leuk uit.
Ja ergens klopt dat natuurlijk maar als je prima omstandigheden hebt: genoeg ratio, koele auto, koel weer en geen zon (gisteravond dus) zou het wel langer moeten duren.
Met een warme dag is dit in 30 seconden weg en opgedroogd....

@MeganeRS Ik woon in Hoofddorp, jij?
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Filmpje van hoe het bij mij schuimt, mijn kit ligt nu bij CC trouwens.
Welke stand ik trouwens gebruik maakt niks uit, ook niet met korte of lange slang of de spuitmond open of dicht etc.

 
Ik gebruik:
HD: nilfisk C115.3-6, 115bar.
Foamlance: Dodo Juice Foamlance
Snowfoams: Monello Artico Magico & Autoglanz Piste

Op de foto's: Monello Artico Magico 40ml foam->500ml water (1:12) minuutje na aanbrengen, moest eerst telefoon zoeken:joy:
20181017_153033.jpg

20181017_153007.jpg