Bedankt voor alle tips, is dan bijvoorbeeld monello veloce (monello gele cutting pad) en daarna finale (polishing of finishingpad) een goede optie? Als een beginner is er echt teveel keur is middelen pads etc.+1 voor handmatig nat schuren! Scheelt je geld ook. Gezien de schade lijk je uit de voeten te kunnen met één velletje 1000, 2000 en 3000. Afwerken zoals je normaal ook polijst: eerst een compound (hogere snelheid) dan een finish (lagere snelheid).
Schuur bij elke graad haaks op de vorige dus horizontaal-verticaal-horizontaal of verticaal-horizontaal-verticaal. Zo kun je per gradatie goed zien of je verfijning op orde is.
Wat hebben we in grote lijnen allemaal nodig:
- 75mm schuurschijfjes Rupes X-cut korrel 1500
- 75mm schuurschijfjes Rupes X-cut korrel 2000
- 75mm schuurschijfjes Rupes X-cut korrel 3000
- Poorboys World Spray&Wipe
- Rupes LHR75E Mini of als je een DAP hebt, een kleine backingplate
- spot buff pads, de keuze is aan jezelf.
Zelf heb ik de Scholl paarse compound pad en Scholl oranje polishing pad gebruikt.
- diverse polijstmiddelen, de keuze is aan jezelf.
Zelf gebruik ik de Scholl S3 en de Scholl S17
- Nanolex EX, Gyeon Prep of een vergelijkbaar product
- Gyeon Trim, Nanolex Si3D Headlight Coating of een vergelijkbaar product.
Er zijn speciale schuurklosjes te koop en losse velletjes schuurpapier (minder kans op “piggy backs”) daarna zou ik grof polijsten en finishen op je Dap .Is dit handmatig ook goed te doen? Ik heb zelf geen roterende schuurmachine en heb alleen een dap 900v2 met kleine backingplate.
En wat heb je precies nodig na het schuren? 2k blanke lak of toch andere coating/folie?