laat ik ook maar iets vertellen over mijn Opel-geschiedenis, voorafgaand aan de veranderingen aan m'n Astra.
weet niet of het de bedoeling is dat dit soort "projecten" hier thuis horen, maar als het niet de bedoeling is, hoor ik het wel en dan haal ik weer weg.
zo'n 7/8 jaar geleden kreeg ik van m'n vader 'n corsaatje. 'n 1.0 ls uit '85. hierin heb ik zo'n 3 jaar gereden met veel plezier. hieronder staat ie, naast de voormalige astra van 'n maatje van me.
na 3 jaar heb ik de corsa aan m'n broertje gegeven en heb ik zelf 'n kadett gekocht.
na 'n jaartje of 4 sloeg het noodlot toe... ik kwam van rechts en hij zat niet op te letten en boorde 'm met 'n vaartje van 60km/u in mijn auto.. stond 180 graden gedraaid op de weg.
gelukkig had ik zelf niks, maar helaas kreeg ik ook niet veel terug voor de kadett..
meteen 'n coraatje gekocht waar ik 'n jaar in gereden heb.
na 'n jaartje kon ik 'm goed verkopen en kwam ik m'n astra tegen.
zo kocht ik 'm:
meteen andere velgen eronder:
toen kwam de gsi achterspoiler:
gsi acherlichten:
vervolgens nieuwe koplampen:
zijwindschermpjes:
instaplijsten op de sloop gevonden:
veranderingen qua verlichting in het interieur en vervolgens witte tellerplaten:
na 'n paar lange klusavonden heb ik 't MID-scherm werkend gekregen, maar werkt nog niet optimaal:
en m'n plafondbakje, uit 'n vectra gehaald op de sloop:
natuurlijk kon verlagen niet achterblijven.. 4cm voor en achter. en andere grille
vervolgens sideskirts, gaas in de grille en achterlichten donker gemaakt.
nieuwe autoradio
hij is weer gekeurd, kan er weer 'n jaartje tegenaan. heb 'm maar meteen laten uitlijnen. heb meteen m'n originele koplampen en grille weer gemonteerd, vond dit toch mooier.
gister op de sloop ff 'n nieuwe deurspeaker gehaald en 'n tweetertje, deze waren niet helemaal lekker meer.. 'n wereld van verschil nu
ook maar meteen andere knipperlichtjes gescoord voor in m'n zijschermen. er zaten alleen witte glaasjes op m'n schermen. de vorige eigenaar had ooit schade aan z'n scherm gehad en had 'n vervangend scherm gevonden met knipperlicht. toen heeft ie maar 'n gat geboord in het andere scherm en er ook 'n knipperlicht in geplaatst.. alleen waren deze gewoon met dubbelzijdige tape vastgezet en niet aangesloten.
met de keuring werd me verteld dat ALS er knipperlichtjes op zitten, dat deze dus ook moeten werken. maar das niet erg, heb ik weer wat te hobby-en. omdat ik toch weer iets anders wilde dan iemand anders, heb ik knippers van 'n astra G gezocht op de sloop... kijkt wel leuk, ook al zitten ze dan net andersom...
heb de laatste paar dagen van m'n zomervakantie maar eens nuttig besteed. heb de astra weer eens verwend met 'n fijne wasbeurt. ook heb ik de kunststof plaat tussen de voorruit en de motorkap en de kunststof randen van de spiegels in de kleur gespoten... dit is bekroond met 'n fotoshootje...
ook de deurgrepen in de kleur meegespoten..
kleine veranderingen aan het interieur
...
interieurverlichting ingebouwd in de c-stijlen. gaan meebranden met de binnenverlichting als de deur opengaat.
met vertraging..... als ik de deur dichtgooi duurt het 'n seconde of 10 voor de verlichting uitgaat.
WEER 'n nieuwe grille
ben m'n middendempervervanger wezen halen bij cabriobully...
m'n nieuwe tellerplaten zijn binnen...
met groene achtergrond
en met blauwe achtergrond..
toen bracht Gerrit mij op het idee dagrijverlichting te monteren... oftewel, ik heb het idee van 'm gejat, maar dat vond ie niet erg.
nieuw interieur...
nieuwe kentekenplaten en life hammer (verjaardagscadeautje)
nieuwe einddemper (en tevens middendempervervanger)
voor:
na:
andere velgen 17 inch Eta Beta's
(lokatie van deze foto's zal bij meerdere mensen hier wel bekend zijn....)
nieuwe update aan de achterkant
zo matcht het met de voorkant...
nieuwe vloermatten besteld bij matten-online.nl
m'n deurpanelen met leer bekleden....
beetje slechte foto's, maar het gaat om het idee..
oh en waar het mee begon....
m'n hele interieur eruit gehaald en 'n zoektocht gedaan naar evt. voorbereiding voor m'n stoelverwarming. natuurlijk zat dat niet bij mij in de auto... helaas
ook maar meteen m'n armsteun goed vastgezet en m'n achterpanelen gemonteerd.
zo was het eerst:
nu zo
en al weer ietsje dichterbij de stoelverwarming. 'n origineel bakje met knopjes voor de stoelverwarming.. nu nog de bedrading... dat wordt nog 'n hele zoektocht, met stekkertjes.
andere stoel op de kop getikt en voorzien van 'n likje leerverf:
stoel die er al in zat ook voorzien van 'n likje leerverf, bovenaan de foto zie je hoe m'n huidige bestuurderstoel eraan toe is:
zomerwielen weer eronder
en de status van het audioproject.. nieuwe radio komt op de 'standaard' plaats. oude radio met klapscherm komt ipv de roosters
zo, het zit erin. het is goed te doen om van buiten af de stoel toch nog naar voren te klappen, dat viel me 100% mee.
eerst nog ff 'n duidelijkere foto van hoe m'n oude stoel erbij stond:
de "nieuwe"
en totaalplaatje:
audio zit erin. het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar het werkt in ieder geval al wel zoals ik wil. nog even 'n keer 'n nieuw dash paneel halen en opnieuw maken.
nog even 'n toelichting op de ice verbouwing:
was wel redelijk tevreden over m'n klapscherm met alle functies, maar het radioontvangst was erg slecht, wat niet aan m'n antenne lag. ook vond k het vervelend als ik m'n navigatie gebruikte, ik niet naar de radio kon luisteren. dus maar 'n nieuwe dvd unit besteld, zonder al te veel poespas. bluetooth en navigatie zitten immers in m'n klapscherm.
het klapscherm wordt nu dus gebruikt voor weergave van m'n dvd, handsfree bellen en navigatie. had nog 'n meevaller bij deze radio, er zit ook 'n line in aan de achterkant, dus ik kan wel gewoon m'n sd kaartje wat in m'n klapscherm zit afspelen via m'n nieuwe radio.
natuurlijk had ik voor m'n klapscherm (navigatie en telefoon) dus nog speakers nodig, dus even draadjes getrokken en de standaard speakers naast de hoedenplank worden hiervoor gebruikt.
ook maar meteen even 'n wasbeurt gegeven. eerste keer na de winter weer 'n keer voor het huis gedaan.
het was nodig:
en na het wassen:
nog even de nieuwe ride van m'n buurman, helaas met schade aan de achterkant, maar dat gaat ie fixen
weet niet of het de bedoeling is dat dit soort "projecten" hier thuis horen, maar als het niet de bedoeling is, hoor ik het wel en dan haal ik weer weg.
zo'n 7/8 jaar geleden kreeg ik van m'n vader 'n corsaatje. 'n 1.0 ls uit '85. hierin heb ik zo'n 3 jaar gereden met veel plezier. hieronder staat ie, naast de voormalige astra van 'n maatje van me.
na 3 jaar heb ik de corsa aan m'n broertje gegeven en heb ik zelf 'n kadett gekocht.
na 'n jaartje of 4 sloeg het noodlot toe... ik kwam van rechts en hij zat niet op te letten en boorde 'm met 'n vaartje van 60km/u in mijn auto.. stond 180 graden gedraaid op de weg.
gelukkig had ik zelf niks, maar helaas kreeg ik ook niet veel terug voor de kadett..
meteen 'n coraatje gekocht waar ik 'n jaar in gereden heb.
na 'n jaartje kon ik 'm goed verkopen en kwam ik m'n astra tegen.
zo kocht ik 'm:
meteen andere velgen eronder:
toen kwam de gsi achterspoiler:
gsi acherlichten:
vervolgens nieuwe koplampen:
zijwindschermpjes:
instaplijsten op de sloop gevonden:
veranderingen qua verlichting in het interieur en vervolgens witte tellerplaten:
na 'n paar lange klusavonden heb ik 't MID-scherm werkend gekregen, maar werkt nog niet optimaal:
en m'n plafondbakje, uit 'n vectra gehaald op de sloop:
natuurlijk kon verlagen niet achterblijven.. 4cm voor en achter. en andere grille
vervolgens sideskirts, gaas in de grille en achterlichten donker gemaakt.
nieuwe autoradio
hij is weer gekeurd, kan er weer 'n jaartje tegenaan. heb 'm maar meteen laten uitlijnen. heb meteen m'n originele koplampen en grille weer gemonteerd, vond dit toch mooier.
gister op de sloop ff 'n nieuwe deurspeaker gehaald en 'n tweetertje, deze waren niet helemaal lekker meer.. 'n wereld van verschil nu
ook maar meteen andere knipperlichtjes gescoord voor in m'n zijschermen. er zaten alleen witte glaasjes op m'n schermen. de vorige eigenaar had ooit schade aan z'n scherm gehad en had 'n vervangend scherm gevonden met knipperlicht. toen heeft ie maar 'n gat geboord in het andere scherm en er ook 'n knipperlicht in geplaatst.. alleen waren deze gewoon met dubbelzijdige tape vastgezet en niet aangesloten.
met de keuring werd me verteld dat ALS er knipperlichtjes op zitten, dat deze dus ook moeten werken. maar das niet erg, heb ik weer wat te hobby-en. omdat ik toch weer iets anders wilde dan iemand anders, heb ik knippers van 'n astra G gezocht op de sloop... kijkt wel leuk, ook al zitten ze dan net andersom...
heb de laatste paar dagen van m'n zomervakantie maar eens nuttig besteed. heb de astra weer eens verwend met 'n fijne wasbeurt. ook heb ik de kunststof plaat tussen de voorruit en de motorkap en de kunststof randen van de spiegels in de kleur gespoten... dit is bekroond met 'n fotoshootje...
ook de deurgrepen in de kleur meegespoten..
kleine veranderingen aan het interieur
...
interieurverlichting ingebouwd in de c-stijlen. gaan meebranden met de binnenverlichting als de deur opengaat.
met vertraging..... als ik de deur dichtgooi duurt het 'n seconde of 10 voor de verlichting uitgaat.
WEER 'n nieuwe grille
ben m'n middendempervervanger wezen halen bij cabriobully...
m'n nieuwe tellerplaten zijn binnen...
met groene achtergrond
en met blauwe achtergrond..
toen bracht Gerrit mij op het idee dagrijverlichting te monteren... oftewel, ik heb het idee van 'm gejat, maar dat vond ie niet erg.
nieuw interieur...
nieuwe kentekenplaten en life hammer (verjaardagscadeautje)
nieuwe einddemper (en tevens middendempervervanger)
voor:
na:
andere velgen 17 inch Eta Beta's
(lokatie van deze foto's zal bij meerdere mensen hier wel bekend zijn....)
nieuwe update aan de achterkant
zo matcht het met de voorkant...
nieuwe vloermatten besteld bij matten-online.nl
m'n deurpanelen met leer bekleden....
beetje slechte foto's, maar het gaat om het idee..
oh en waar het mee begon....
m'n hele interieur eruit gehaald en 'n zoektocht gedaan naar evt. voorbereiding voor m'n stoelverwarming. natuurlijk zat dat niet bij mij in de auto... helaas
ook maar meteen m'n armsteun goed vastgezet en m'n achterpanelen gemonteerd.
zo was het eerst:
nu zo
en al weer ietsje dichterbij de stoelverwarming. 'n origineel bakje met knopjes voor de stoelverwarming.. nu nog de bedrading... dat wordt nog 'n hele zoektocht, met stekkertjes.
andere stoel op de kop getikt en voorzien van 'n likje leerverf:
stoel die er al in zat ook voorzien van 'n likje leerverf, bovenaan de foto zie je hoe m'n huidige bestuurderstoel eraan toe is:
zomerwielen weer eronder
en de status van het audioproject.. nieuwe radio komt op de 'standaard' plaats. oude radio met klapscherm komt ipv de roosters
zo, het zit erin. het is goed te doen om van buiten af de stoel toch nog naar voren te klappen, dat viel me 100% mee.
eerst nog ff 'n duidelijkere foto van hoe m'n oude stoel erbij stond:
de "nieuwe"
en totaalplaatje:
audio zit erin. het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar het werkt in ieder geval al wel zoals ik wil. nog even 'n keer 'n nieuw dash paneel halen en opnieuw maken.
nog even 'n toelichting op de ice verbouwing:
was wel redelijk tevreden over m'n klapscherm met alle functies, maar het radioontvangst was erg slecht, wat niet aan m'n antenne lag. ook vond k het vervelend als ik m'n navigatie gebruikte, ik niet naar de radio kon luisteren. dus maar 'n nieuwe dvd unit besteld, zonder al te veel poespas. bluetooth en navigatie zitten immers in m'n klapscherm.
het klapscherm wordt nu dus gebruikt voor weergave van m'n dvd, handsfree bellen en navigatie. had nog 'n meevaller bij deze radio, er zit ook 'n line in aan de achterkant, dus ik kan wel gewoon m'n sd kaartje wat in m'n klapscherm zit afspelen via m'n nieuwe radio.
natuurlijk had ik voor m'n klapscherm (navigatie en telefoon) dus nog speakers nodig, dus even draadjes getrokken en de standaard speakers naast de hoedenplank worden hiervoor gebruikt.
ook maar meteen even 'n wasbeurt gegeven. eerste keer na de winter weer 'n keer voor het huis gedaan.
het was nodig:
en na het wassen:
nog even de nieuwe ride van m'n buurman, helaas met schade aan de achterkant, maar dat gaat ie fixen