• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-Protectie kunstof bumper delen

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
Hi,

Ik heb hier diverse nieuwe bumper/grille delen liggen die vanaf Fabriek / spuiter in een High Gloss zwart zijn gespoten. Een voorbeeld hiervan is de Diffusor :

JBNCJc.jpg

Voor de uiteindelijke montage wil ik deze alvast zo goed mogelijk behandelen ter verdere bescherming. Bij de vorige auto zijn ook dit soort delen pre- behandeld en gebruikte ik de C.Quartz DLUX daarvoor, welke niet meer is te verkrijgen bij CC.

Nu ben ik nieuw op het gebied van Geyon Producten, dus ik vroeg mij af welk alternatief ik hiervoor eventueel kan gebruiken?

Any advice is welkom !
 
De Dlux is een coating voor ongelakt kunststof, toch? Ik neem aan dat de onderdelen die je nu hebt afgelakt zijn en je dan moet denken aan een coating voor lakwerk.

Enkele voorbeelden zijn Nanolex - Si3D, Gyeon - Prime of Mohs, etc. Deze voegen ook dikte en krasbestendigheid toe.

Ook zijn er coatings die minder of geen dikte toevoegen, zoals Gyeon - Cancoat, Sonax - CC36, etc.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
De Dlux is een coating voor ongelakt kunststof, toch? Ik neem aan dat de onderdelen die je nu hebt afgelakt zijn en je dan moet denken aan een coating voor lakwerk.

Enkele voorbeelden zijn Nanolex - Si3D, Gyeon - Prime of Mohs, etc. Deze voegen ook dikte en krasbestendigheid toe.

Ook zijn er coatings die minder of geen dikte toevoegen, zoals Gyeon - Cancoat, Sonax - CC36, etc.

Dank voor je response. De Dlux is juist voor gelakte delen. Ik zal eens naar de genoemde alternatieven kijken.
 
Ik denk alleen dat het makkelijker werken is als het gemonteerd zit.

Vooral het uitpoetsen, daar is soms wel wat kracht bij nodig met een coating (stroef) en dat abs breekt wel heel makkelijk.
 
Ik denk alleen dat het makkelijker werken is als het gemonteerd zit.

Vooral het uitpoetsen, daar is soms wel wat kracht bij nodig met een coating (stroef) en dat abs breekt wel heel makkelijk.

Thanks Blade

De delen waar ik mee te maken heb zullen zeker niet zomaar breken, maar mee eens dat het uitpoetsen handiger is als het gemonteerd zit zodat je wat meer kracht kan zetten. Lastige is voornamelijk bij de Grille delen, dan kom je lastig meer bij hoekjes etc.
 
Ik zou de boel juist behandelen voordat je het monteert, want nu kan je overal bij. Niet alle coatings nemen stroef af (Gyeon Prime, Rim en Cancoat bijvoorbeeld zijn zó af te nemen), dus ik denk dat je daar wel uit komt.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik zou de boel juist behandelen voordat je het monteert, want nu kan je overal bij. Niet alle coatings nemen stroef af (Gyeon Prime, Rim en Cancoat bijvoorbeeld zijn zó af te nemen), dus ik denk dat je daar wel uit komt.

Correct en kan ik idd overal bij. Het is nu even dubben welk product ik hiervoor zal gebruiken. De Dlux is ook voor velgen te gebruiken (al gebruikte ik hier altijd Reload voor). Qua Gyeon zit ik dan meer aan de Cancoat te denken, ook gezien de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Je moet even bedenken wat je zoekt in je bescherming. Als je jouw zwarte auto netjes hebt en je lak goed (gepolijst) is, dan kan je kiezen voor een wax en de kleur misschien nét wat warmer maken. (Wetlook) Een wax is leuk om te smeren en kan je zo vaak doen als je wilt.

Zelfde verhaal en dan een coating geeft alles een meer glasachtige look. (Wat op zwart ook mooi is) Ook is schoonmaken een eitje en heb je bij de dikkere coatings ook meer bescherming in de vorm van krasbestendigheid en pH-tolerantie voor vogelpoep en andere vervuiling. Dit is echter een stuk permanenter.

Mijn keuze voor langdurige bescherming; Si3D of Gyeon coating op de lak. Gyeon - Rim op de velgen.

Tussenstap zou zijn om inderdaad iets als Cancoat te nemen.

Regelmatiger lekker een waxje smeren is ook therapeutisch, haha! ;)
 
@Quantoxx

Waar het hier om gaat is dat ik deze gespoten delen wat extra protectie wil geven tegen vuil, lichte steenslag en krassen etc, met name de voorzijde waar de grille en luchtinlaten ook high gloss zwart worden.

De komende nieuwe auto wordt een metallic grijze, waarin deze zwarte delen zullen worden geplaatst. Montage daarvan volgt later, en dus nu heb ik de mogelijkheid nog om overal bij te kunnen en zodoende aan het rond kijken wat de juiste producten naast bv CarPro Dlux zijn.
 
Ik ben van plan de Prime Kit aan te schaffen :

https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Gyeon_Q²_Prime_30ml_Essentials_Protection_Kit_103025

Ik heb hier de volgende vraagjes over :

- Hoeveel dien ik per paneel aan te brengen, bijvoorbeeld voor de getoonde diffusor, is dan een paar drupjes voldoende ?
- Kun je ook niet-pluizende makeup-padjes gebruiken om Prime mee aan te brengen?
- Direct dus afnemen per paneel na Prime te hebben aangebracht?
- Hoe de doekjes na behandeling schoon te maken, zijn deze nog bruikbaar?
 
Beetje makkelijke reactie gezien ik niet eerst vraag en dan pas ga lezen, maar ik zal het Forum nader raadplegen.

Valt wel mee toch? Wordt geregeld gevraagd naar antwoorden die al vaker voorbij gekomen zijn, dus snap het antwoord wel.

Om je op weg te helpen:
https://forum.carclean.com/threads/stappenplan-voor-gyeon-coatings-cancoat-prime-mohs.14340/
https://forum.carclean.com/threads/gyeon-q2-prime.14209/
https://forum.carclean.com/threads/gyeon-prime.13644/
https://forum.carclean.com/threads/gyeon-ceramic-quartz-coating.12287/page-4 Post#76
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bedankt, ja snap ik ook maar ik lees me zoveel mogelijk in voordat ik welllicht (toch domme) vragen stel. Ik ben nog nieuw op het gebied van Gyeon Producten, maar spoor enigszins kwijt qua producten en werkwijze.
 
Ik bedoelde het ook niet hatelijk, hoor. :D Maar in dezelfde context van jouw reactie; Jouw vragen waren ook makkelijk. :p
Ik nam aan dat je jezelf eerst had verdiept in de coating en dan kom je in de eerste 5 minuten van de applicatie de antwoorden op jouw vragen al tegen.

Gelukkig heeft @Marcel1973 al wat voorwerk gedaan. :D

Mocht je nog vragen hebben; Stel ze gerust!