• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS LIP onderhoud

Black Magic

Detailing trainee
24 feb 2009
22
47
Hey beste mensen waarschijnlijk binnenkort nieuwe velgen onder mijn GTI is mijn vraag hoe houd ik mijn velgen schoon???
Behalve elke week ff afspuiten en borstel erlangs heen halen wil ik ze toch een laag bescherming geven tegen remstof teer en nog meer ellende!!!
Ik kan het nergens terug vinden over lichtmetaal met een RVS lip niet dat ik straks een product gebruik met een korrel erin denk dat RVS gevoelig is voor krassen!!!
De importeur heeft tegen me gezegd gebruik warm water met Dreft erin want in Dreft zit Glezerine in behoud voor de glans!!!
Maar voor mijn gevoel wil ik toch iets extra geven!!!

Wacht weer met spanning af op de reply!!!

Greetz Kenny...

Powerball of Lake Country Polishing Ball in combinatie met de Poorboys Prof Polish of Mothers metal polish. En daarna gewoon beschermen met een (wheel)wax.

Polijsten hoeft uiteraard niet als er geen krasjes of oxidatie is.
Dreft ontvet en doet glansen maar geeft dus absoluut geen bescherming.

Alle wheelwaxen zijn veilig voor de velgen..:-)^

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, en dat geldt ook voor velgen: gebruik nooit een afwasmiddel voor je auto!
Het ontvet en verwijderd daardoor de eventueel aanwezig bescherming. Gebruik gewoon een goede autoshampoo.

Ja ik vond het al een beetje vreemd om alleen Dreft te gebruiken maar wil de velg iets extra geven en denk toch aan een wax maar welke???
Het is zo moeilijk met ZOVEEL keus!!!
Is maar goed ook trouwens maar de ervaringen van andere van aanbrengen tot langdurigheid van bescherming!!!

Ga voor de Wheelwax of de Poorboy's Wheel Sealant. Overigens heeft de All Metal Polish van Meguiar's ook een zekere mate van bescherming in zich, maar minder dan de eerder genoemde producten.

Misschien dat hier de Bilt Hamber Auto Balm zeer geschikt voor is?

Daar had ik zelf nog niet aan gedacht..! Maar dat is inderdaad een zeer goede optie ,en je kan hem ook voor je lak gebruiken..! :-)^