• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap 3 carnauba was of NXT 2.0

kala

Detailing rookie
18 okt 2008
44
0
Zo, ik heb weer flink wat zitten lezen op het forum, en ik wil een wax gaan bestellen, ik las over het 3 stappenplan met de carnauba wax, of de 2 stappen met een NXT2.0 wax.

wat raden jullie me aan en waarom?

heel erg leuk forum trouwens!

groetjes, kala
 
Ik zou ook voor de nxt 2.0 gaan .
stap 3 heb ik al 3 jaar thuis staan en mischien 2x gebruikt.
 
De NXT 2.0 wax is voor de wintermaanden die voor de deur staan inderdaad een betere keus. Dit is een synthetische wax, ofwel sealant en is duurzamer als een carnauba wax. Je kunt eventueel wel besluiten de NXT te toppen met een carnauba wax voor de looks, maar dat is natuurlijk geheel aan jou. ;)
 
Step 3 is trouwens een prima wax, het is een pure-wax en die kan je daarom makkelijk en zonder problemen toppen bovenop bijvoorbeeld de NXT Tech Wax.

Alleen zijn de ervaringen met de duurzaamheid wisselend hoor ik om ons heen.

Wil je een goed langhoudend alternatief, dan kan je kijken naar de Polish with Sealant van Poorboy's World. Of de Mothers Wax Reflections Wax (+ eventueel Top Coat).
 
megane_cc zei:
Bovenop de NXT 2.0 een laagje M16 en je bescherming is toppie.
Ik weet eigenlijk niet of de M16 een (milde) cleaner bevat zoals de NXT. Zo ja, dan ben je gedeltelijk je NXT laag aan het verwijderen. Zaak is het dus wel om een pure wax te gebruiken zoals step3 of Poorboys Natty's paste wax.
 
Misschien een domme vraag maar waarom wordt de M16 dan door zovelen als topping gebruikt?? Je kunt hier beter een andere wax voor gebruiken als ik het goed begrijp?!
 
M16 is een prima wax met een wat stevige formule uit 1952 :) Mede daardoor is de wax flink duurzaam, maar ik vind de M16 overrated. Niet qua prijs, want die is prima.

Maar als je een lekkere toppingwax wilt, kijk dan naar de waxen van Collinite, Dodo of Pinnacle. Of Poorboy's natuurlijk, die is ontzettend ver gekomen in die britse test (ook al vind ik die test niet echt representatief).
 
Vraag me dan af of een die solvent de NXT niet aantast.
Het was toch de petroleum die niet meer mocht?
 
oke heren bedankt voor de reacties!

ik zie toch dat de nxt 2.0 geliefder is, ik zag een topic over hoelang deze moet intrekken, maar hier kwam geen duidelijkheid over geloof ik.

Hoelang laten jullie de nxt intrekken? (als de auto buiten staat)

groeten, kala
 
Even afhankelijk van de temperatuur een minuut of 20 a 30. Een sealant moet altijd wat langer blijven zitten en een swipe test volstaat dan niet altijd!
 
NXT laat ik altijd minstens twee uren curen (niet in het zonlicht maar in m'n garage). Volgens de Meguiars verdeler mag ie zelf een ganse nacht curen maar zover ben ik nog niet gegaan dus geniet dit het voordeel van m'n twijfel. M16 cuurt slechts a few minutes voor afname.
 
Dacht niet dat ik namen genoemd had en die uitspraak was ook niet afkomstig van Sven en neen, ook niet van je andere goede vriend :-" .
 
Ik heb de M21 (nagenoeg hetzelfde als de NXT) ook wel eens een nacht laten zitten, geen probleem maar of het inderdaad helpt denk ik niet.
Zelfs Mike Phillips zegt dat, als je wax de swipe test doorstaat kan ie afgenomen worden.