• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Summer Super Sale 2016- Zaterdag 3 september 2016

Ik vroeg me af waarom ik bij een bestelling van €254,17 verzendkosten moet betalen van €2,66. Komt dit door de betaling via PayPal?
In onze backoffice hebben wij nog geen mogelijkheid om die kosten geplitst te hanteren. Online staat het er wel duidelijk.

De kosten die in rekening zijn gebracht zijn in jouw geval dus betaalkosten.

upload_2016-9-5_10-53-36.png


Hebben jullie nog een leuke presentje gekregen bij de bestelling? Zal wel wat moeilijker gaan met de kortingen, maar ben wel benieuwd.
Het gaat niet moeilijker, maar het gaat gewoonweg niet. Het presentje dat je krijgt is een leuke en soms uitzonderlijke korting.

Dat ligt wel aan CC en niet aan Paypal.
Paypal (en andere incasso instanties) adviseren juist om geen extra kosten in rekening te brengen.
Dat ligt wel aan Paypal en niet aan ons. Paypal en Creditcard instanties willen een procent of 3 á 4 van onze omzet. Dus niet eens een percentage van onze marge, maar van onze omzet. Dat hakt er flink in.

En natuurlijk adviseren ze om dat niet door te rekenen. Op mijn beurt adviseer ik Paypal en de creditcardmaatschappijen om iets aan die hoge percentages te doen haha.


Natuurlijk adviseren ze dat. Visa of Mastercard wil dat er zoveel mogelijk met hun kaarten betaald wordt, daar verdienen ze aan. Dat de winkelier 2.5 of 4% van zijn omzet moet afstaan vergeten ze te melden bij dat advies.
Ik vind het niet meer dan logisch dat de winkelier dit doorbelast, zeker als ze al een stuk marge weggeven door de kortingen tijdens de SSS.
Zo zit het inderdaad.
 
Dat er betalingskosten als verzendkosten worden berekend is simpelweg een slordigheid van de webshop en zal als bug kunnen worden opgenomen. En het is nogal belangrijk ook nog. Want over verzendkosten moet BTW berekend worden, maar over handelingen over betalingsverkeer niet. Afhankelijk van de manier van aangifte kan dit best voor problemen zorgen.
Nou ben ik te lui om het na te rekenen (en is voor mij ook niet van toepassing), maar het lijkt mij voor de winkel wel waard om dit even na te lopen.
Aan de kant van een bank of payment provider klopt het dat transactiekosten BTW-vrij zijn. Echter, aan de kant van de winkelier naar haar klanten, is het onjuist dat deze kosten BTW-vrij doorberekend mogen worden. Ik heb dat meermaals laten navragen en wij behoren ook over deze toeslag BTW in rekening te brengen.
 
Presentjes, betaalkosten..

Mensen, we hebben met zijn allen geweldig genoten van uitzonderlijke kortingen! Iedereen heeft weer gebunkerd en geprofiteerd. Die presentjes komen wel weer bij de volgende mooie bestelling als de marge het toelaat. Of niet!
Ik vind het al jammer dat een presentje in de bevestiging te zien is. Vroeger was het écht een grote verrassing wat er in zat! Heerlijk dat sinterklaas gevoel, zonder een teleurstelling als het een keer niet zo is..
 
Presentjes, betaalkosten..

Mensen, we hebben met zijn allen geweldig genoten van uitzonderlijke kortingen! Iedereen heeft weer gebunkerd en geprofiteerd. Die presentjes komen wel weer bij de volgende mooie bestelling als de marge het toelaat. Of niet!
Ik vind het al jammer dat een presentje in de bevestiging te zien is. Vroeger was het écht een grote verrassing wat er in zat! Heerlijk dat sinterklaas gevoel, zonder een teleurstelling als het een keer niet zo is..
Helemaal mee eens!
Een presentje is leuk, maar het is leuker iets te krijgen als je het niet verwacht dan wanneer je er vanuit gaat dat je wat krijgt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Dat ligt wel aan CC en niet aan Paypal.
Paypal (en andere incasso instanties) adviseren juist om geen extra kosten in rekening te brengen.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Ik denk dat PP inderdaad kosten berekent aan een webshop voor het gebruik van hun diensten, dat CC die kosten doorberekend aan de klant is de keuze van CC. Dit heeft CC wellicht gemeld tijdens het betalingsproces, maar ik was denk ik zo enthousiast dat ik het over het hoofd gezien heb :p

Aan de andere kant, als je via PP betaalt is altijd alles verzekerd. Het is dan niet nodig om een extra verzekering van €1,85 af te sluiten. Kost het betalen via PP ineens nog maar €0,81 ;)

Disclaimer:
Het was allerminst de bedoeling om een discussie open te breken over PP en bijkomende kosten, of om überhaupt te zeuren. Ik zie ineens verzendkosten staan terwijl ik er vanuit ging dat alles boven de €50,- gratis verzonden zou worden. Zoals Tim en Benpoepen aangeven is het een tekortkoming in het systeem en niet geheel onbelangrijk voor de administratie. Het maakt mij echt geen drol uit dat ik extra betaald heb, en geef niemand de schuld van iets. Ik zal geen minuut korter plezier hebben van mijn DAP900v3 ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik zelf kon de optie verzekerde verzending niet vinden zaterdag. Maar denk dat dat door de bestelstress kwam haha. Ik kies normaal altijd voor de verzekerde optie, geeft me gewoon een veilig gevoel. Hopen dat het goed aankomt!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
@Tarabass wij rekenen niet alles door trouwens, ongeveer de helft rekenen wij door en de andere helft nemen we voor onze rekening.

Is het niet zo dat iedere betaalmethode een fee vraagt? Ook iDeal? Alleen ligt iDeal een stuk lager. Zelfs pinnen was/is een fee voor de winkelier, al hebben veel winkels tegenwoordig het kwartje dat je moet betalen onder een bestelling van €25 geschrapt.

Jongens en meisjes, allemaal met cash betalen bij CC HQ volgende SSS!;)
 
kosten van iDeal verschilt echt enorm. Er zijn nog meer varianten van dan het aantal waxen op deze website...

Heel erg afhankelijk van het volume van betalingen e.d.

En cash is ook niet helemaal kosteloos voor een winkel, want dat moet je weer storten/inwisselen.
 
Is het niet zo dat iedere betaalmethode een fee vraagt? Ook iDeal? Alleen ligt iDeal een stuk lager. Zelfs pinnen was/is een fee voor de winkelier, al hebben veel winkels tegenwoordig het kwartje dat je moet betalen onder een bestelling van €25 geschrapt.
Ja iDEAL rekent bij ons iets van € 0,30 per transactie.
 
@Ferdy Haha, zo denkt mijn werknemer er niet over.. Paar weken met zijn privé auto op een bedrijf gewerkt waar met dierlijk afval wordt gewerkt. Die lucht in zijn auto is echt te verschrikkelijk voor woorden!
Dan zijn wij niet de beroerdste om daar iets aan te doen!
Ook autoglym Machine cleaner, APC en non-ferro zijn hier inmiddels ingeburgerd.. En zo nog wat spul!
Komt ook vaak zat voor dat ik voor collega's krassen uit zit te polijsten..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Kan het kloppen dat mijn online bestelling nog niet te zien is onder het kopje orders in mijn account? Ik heb wel een ontvangstbevestiging per email ontvangen & betaald. Misschien komt hij pas terecht in je account wanneer hij verwerkt is?