In onze backoffice hebben wij nog geen mogelijkheid om die kosten geplitst te hanteren. Online staat het er wel duidelijk.Ik vroeg me af waarom ik bij een bestelling van €254,17 verzendkosten moet betalen van €2,66. Komt dit door de betaling via PayPal?
De kosten die in rekening zijn gebracht zijn in jouw geval dus betaalkosten.
Het gaat niet moeilijker, maar het gaat gewoonweg niet. Het presentje dat je krijgt is een leuke en soms uitzonderlijke korting.Hebben jullie nog een leuke presentje gekregen bij de bestelling? Zal wel wat moeilijker gaan met de kortingen, maar ben wel benieuwd.
Dat ligt wel aan Paypal en niet aan ons. Paypal en Creditcard instanties willen een procent of 3 á 4 van onze omzet. Dus niet eens een percentage van onze marge, maar van onze omzet. Dat hakt er flink in.Dat ligt wel aan CC en niet aan Paypal.
Paypal (en andere incasso instanties) adviseren juist om geen extra kosten in rekening te brengen.
En natuurlijk adviseren ze om dat niet door te rekenen. Op mijn beurt adviseer ik Paypal en de creditcardmaatschappijen om iets aan die hoge percentages te doen haha.
Zo zit het inderdaad.Natuurlijk adviseren ze dat. Visa of Mastercard wil dat er zoveel mogelijk met hun kaarten betaald wordt, daar verdienen ze aan. Dat de winkelier 2.5 of 4% van zijn omzet moet afstaan vergeten ze te melden bij dat advies.
Ik vind het niet meer dan logisch dat de winkelier dit doorbelast, zeker als ze al een stuk marge weggeven door de kortingen tijdens de SSS.