• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxlaag/Sealant verwijderen alvorens te polijsten?

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo,

volgens het stappenplan machinaal gaat men eerst auto wassen,kleien,(terug wassen),drogen,machinaal polijsten en tenslotte beschermen.Nu heb ik op andere sites gelezen dat het nodig is voor het machinaal polijsten de waxlaag of sealant te strippen door te wassen met speciaal product.
Is dit echt een must of is wassen met gewone shampoo genoeg?
Of stript men de LSP door het kleien?

tks!

De vraag is of je de waxlaag moet verwijderen voordat je gaat polijsten.

Het antwoord is nee. :) Door te polijsten verwijder je al (makkelijk) de waxlaag. Eerder verwijderen hoeft dus niet. Mag wel, maar dan is het dubbel werk. Het is ook niet zo dat je opeens allemaal resten wax op je polijstpad ziet komen: zo'n waxlaag is microns dik. Dat zie je niet terug op je pad.

Verder zijn er nog wel wat uitzonderingen op de regels hierboven. Een overdaad aan shampoo verwijderd niet altijd 100% de lsp. Kleien ook niet altijd voor 100%. Cleanen / polijsten wel, dat is in ieder geval altijd een zekerheidje.

Verwijderen van een waxlaag met een normale shampoo (zoals we die hier kennen) zal wel tegenvallen denk ik. Kan me aansluiten bij GMToyota. Na het wassen en kleien ben je volgens mij het meeste al kwijt. Als je dan gaat polijsten ben je zeker alles kwijt vooral als je meerdere stappen polijst.