• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Williams ceramic coating

Bijna geen swirls ontstaan in die periode behalve op de raamstijlen van de voorruit (is zwart hoogglans kunststof).

Bij mijn auto zijn de hoogglans raamstijlen ook het meest swirlgevoelig, maar dan zonder coating.
Wat ik me dan bij jou afvraag, hoe komt het dan ondanks de aanwezige coating dat er daar bij jou dan ook sneller swirls ontstaan? Meer onderhevig aan slijtage?
Je zou denken dat de coating overal dezelfde bescherming biedt, of ben ik mis? Ik vraag het me gewoon af, is zeker geen kritiek!
 
Auto wordt wekelijk gewassen met de hand volgens de regels van de kunst.

Foamen, 2 emmer systeem en voorzichtig afdrogen met een microvezeldoek van Chemicalguys met een beetje quikdetailer van Autoglym opgeneveld. Ook aan het kijken voor een Master blaster. Voorlopig wordt de wagen nog niet afgedroogd om krasjes te voorkomen met de harde wind van de laatste weken.
 
Laatst bewerkt:
@-Vanguish- Geen idee wat de reden is hoewel je hier natuurlijk wel over kunt speculeren.
Weet ook niet wat voor afwerklaag er op de kunststof zit, maar zal misschien anders zijn dan de blanke laklaag over de gewone lak.
Misschien had trim hier meer op gedaan qua swirlbestendigheid.
 
Voor mij is de coating vooral bedoeld om het poetsen te vereenvoudigen. Dat er minder vuil blijft hangen en dat de duivenpoep niet invreet. Ook voor de glans. Ik ben bij de detailer geweest. En de werkwijze is foamen, wassen, kleien, wassen , polieren en dan de coating erop en 2 dagen laten uitharden. Dus denk dat het zijn geld waard is. Hij heeft mij een vriendenprijs gemaakt aangezien ik hem al 30 jaren ken. 5 jaar zal het niet houden maar het zal meer beschermd zijn dan als ik het niet laat doen. En polieren durf ik niet aan beginnen. Ik was zelf de wagen met de juiste doeken, produkten en werkwijzes zoals hier op het forum besproken.
 
Ben benieuwd naar t eind resultaat, beading, sheeting en standtijd!

Foto's zien wel voorbij komen toch? ;)
 
Breek me de mond niet open over de Williams ceramic coating!

Ik heb er onlangs een paar mooie voorbeelden van gezien.
Glanzen als een malle, maar na 10 maanden was het hydrofobische effect al volledig weg, wat ik heel zwak vindt voor een coating met zogezegd 5 jaar garantie. Ik heb van de gekende merken zoals Gyeon en Nanolex en nog enkele andere toch al heel wat andere resultaten gezien hoor.
 
Laatst bewerkt:
Dat de bescherming 5 jaren blijft. Ik weet ook wel dat dit overroepen is maar elk jaar laten polijsten kost ook 300 euro. Dit omdat ik er zelf niet durf aan beginnen.
Normaal gezien is er geen probleem want mijne makker werkt voor Porsche en BMW en nog andere garages. En heb zijn werk gezien. En hij heeft me voldoende uitleg gegeven zodat ik er vertrouwen in heb.
 
Als de prijs er naar is, dan kan je het wel doen. (+ dat het een kameraad van je is)

Elke jaar poljsten moet niet. Mijn auto ziet er bovengemiddeld netjes uit en heb al 1,5 jaar weinig eraan gedaan. Zelfs krasstraten bezocht en lekker lomp wassen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en RoyR
Ik heb nog tijd om erover na te denken. en ga dus doen wat Altos zegt.Me over de angst heen zetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Op aanraden van Tim dan toch besloten om geen coating te laten zetten van Williams. Ik ga de auto's gewoon laten polieren en waxen aangezien ik alles buiten moet doen en de wagens nooit 100 % stofvrij zijn.

Bedankt om me toch nog eens te verwittigen Tim! :):)
 
@Newbee de meeste van ons wisten niets van detailing toen we ons aan hadden gemeld op het forum. De een gaat naar een clinic, de ander vogelt het zelf uit. Ik zou ipv je auto uit te besteden anders een keer naar cc rijden en je zelf laten adviseren en een starterskit aanschaffen. Je hoeft wb polijsten echt niet bang te zijn ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR