• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Je foto is van wat mindere kwaliteit, maar er lijkt toch voldoende schuim uit te komen als ik rondom de auto kijk.
+1 voor @Zluytr.
Als je auto zeiknat was, dan is de foam snel foetsie. Lijkt me in elk geval een mogelijke oorzaak.
 
ik denk dat dat het voornamelijk was.... er ligt inderdaad voldoende op de grond maar het was niet dik genoeg om op mijn auto te plakken..
binnenkort (over een maand pas) nogmaals proberen:)
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Ter info, ik had ook contact opgenomen met CC en een nieuwe nozzle gahad.
Wel erin gezet maar nog niet kunnen testen gezien ik net mijn auto heb gepolijst en van een coating heb voorzien.
Moet nog even kijken of ik de auto van de vrouw even kan ondersneeuwen als test maar mijne mag even nu niet gewassen worden...
 
Vanwaar de keuze voor de honeydew? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees en hoor er niet veel goeds over.
 
@DRuw : Benieuwd naar de nieuwe test. En wat mogelijks de oorzaak is.
Okidoki, opnieuw geprobeerd met de auto van mijn vriendin en met de nieuwe nozzle erin....
Verhouding 1:10 (gelijk aan standaard geleverde verhouding) en met gewoon kraanwater via een haspel.
Druk zou goed moeten zijn, HD blijft prima aan en ik heb een goede straal normaal gesproken uit de kraan/HD.
Dit is echter het resultaat na een minuutje:
2gv8we8.jpg

Veeeeeeel te vloeibaar en de boel lijkt op te lossen waar je bij staat..
Verstellen van de kop heeft weinig nut: hij gaat van straal naar verticale spray zegmaar.
de knop bovenop doet bijzonder weinig voor mijn gevoel.
 
@DRuw dat ziet er inderdaad niet echt uit als een dik pak schuim als ik kijk naar wat er op de grond ligt aan "schuim":confused:.
De verstelbare kop heeft inderdaad alleen te maken met de straal breedte. De knop bovenop moet het verschil maken van dunne straal of pak schuim.
Misschien een optie om volgende keer een filmpje ervan te maken als je aan het foamen bent, soms is er dan een forumlid die komt met de gouden tip.
 
Ik had al contact met ze opgenomen en even een overleg gehad over de inlaat druk van de HD bijvoorbeeld. Die zou echter (ondanks de haspel tussen de kraan en de HD) ruim voldoende moeten zijn.
Staat ook hier elders op het forum een filmpje van de invloed van een haspel maar ik heb VEEL meer druk dan het minimale.
Komt dan neer op mengverhouding dus ik zal 1:8 of dergelijke proberen om te zien of dat uitmaakt maar het vervelende is dat het nu gewoonweg niet werkt. Iedere keer proberen zonder resultaat is irritant want je komt geen steek verder...
Ik krijg wederom een nieuwe nozzle zodat ik die mogelijke error er in ieder geval uit haal.
Ik heb het overigens gefilmd: zie hier de film waarbij ik bijna mijn nieuwe mobiel liet vallen... vandaar de nogal ongebruikelijke wijze van verfilming;)
Als er iemand tips heeft...
 
Halverwege het filmpje is de foamfles leeg .....
Doe er eens gewoon minimaal de helft in.

Dat overdreven heen en weer bewegen helpt ook niet.
 
Volgens mij begin je inderdaad met een vrij lege fles, maar dan kan je nog aardig lang rondspuiten. Je weet wederom zeker dat de mengkraan dicht staat? :p ( Naar de ''-'')
 
Volgens mij staat je spraystand te breed. Als je in de kop van je nozzle kijkt zie je die versmallen of verbreden. Ik heb ook als de nozzle volledig open staat minder dik schuim.

Filmpje nog eens bekeken en je breedte van de straal staat volgens mij echt op maximum. Dus verkleinen.

Ook je fles volledig vol doen. 1:10 geeft normaal goed dik schuim. En met warm water eens proberen? Fles dan paar keer rustig omdraaien zodat zeep en water kunnen vermengen. Anders blijft het produkt onderin de fles en spuit je grotendeels water.

Dit is de breedte van mijn nozzle.

20181008_192733.jpg



En de foam:

20181008_192733.jpg
20170728_155647.jpg
 
Okidoki, Ik was inderdaad halverwege de fles ongeveer toen ik me bedacht een filmpje te maken. Is ook te zien dat de auto al vol met "schuim" stond:)
Fles zat vol met warm water na bodem met de snow foam afgemeten te hebben(1:10).
De kop staat inderdaad op de verticale spray stand. Dit kan ook op de straal stand zegmaar maar het enige verschil is de hoeveelheid schuim die eruit komt, niet de structuur.
Die breedte van de nozzle is toch niet normaal aanpasbaar?

Fles was overigens leeg bij de achterkant van de auto maar nog niet toen ik aan het filmen was en het heen en weer gaan is puur om te tonen hoe dun het is.
@Quantoxx hoe bedoel je minder water? heb jij nog meer water dan dit? Ik heb de kop geknepen inderdaad gezien het niet uitmaakt qua structuur en de hoeveelheid water is hetzelfde in verhouding met de hoeveelheid schuim (kortom fles gaat eerder leeg)...

@M3fan Mooie kleur die auto van jou zo;) hoe lang blijft dat schuim er zo op liggen ongeveer? het spul "lost" bij mij ook behoorlijk snel op...
 
Hangt beetje van de weersomstandigheden af. Bij warm weer is het opletten want dan wordt het snel plakkerig. Bij bewolkte dag rond de 15 graden toch zeker 5-10 minuten.

Hopelijk komen er nog wat andere adviezen ook, zodat je snow probleem opgelost geraakt.
 
De 2 items die de dikte van het schuim het vaakste beïnvloeden zijn het hardheid van het water (nummer 1 oorzaak) of een issue met de foamlance.

Bedoel je dan water met veel kalk zorgt voor dunner schuim ? Want hier waar ik woon zit heel veel kalk in het water en het schuim is echt belabberd dun bij mij.
Heb zelf een kärcher K2.

Wat ik ook vaak merk (ruik) is dat ze veel chloor in het water doen hier in BE, als ik de hete kraan op zet en het water dampt, dan ruik je gewoon het chloor.

Ik heb gesproken met de mensen van Carclean via whatsap, hebben me een paar opties gegeven.

De slang tot de kärcher zou te lang kunnen zijn. (wat ik vreemd vind want de druk wordt in de kärcher zelf opgebouwd).
Andere slang had ook geen uitkomst.

Het verlengstuk ertussen kan helpen (tussen lans en opzetstuk)
Met verlegstukje van kärcher was het minimaal ietsje beter.

Mengverhouding 1 op 4 of zelfs de fles helemaal vullen met snow foam en geen water (en je 5 liter kan binnen no time leeg hebben ).
Met een mengverhouding 1 op 4 is het wel iets beter, maar nog veel te waterig.

Ze hebben me nu gevraagd hem eens op te sturen zodat ze zelf kunnen testen.

Ik maak gebruik van de Lancia Foam Kit for Karcher K-series + Artico Magico
 
Niet de kalk, waterhardheid : https://www.waterhardheid.nl/lijst-waterhardheden-in-nederland

De druk die de karcher opbouwd is nog steeds afhankelijk van de druk (en vooral volume) die hd krijgt...
Zie het zo : jij kunt 4 frikandellen per seconde opeten maar je handen kunnen er maar 2 per seconde aanleveren. Derhalve zul je dus nooit meer dan 2 frikandellen per seconde eten...

Ik zou eerst de waterhardheid controleren.

En een te rijk mengsel (te veel product en te weinig water) wil niet perse goed zijn. Ik heb zelfs met sommige foam producten een beter schuim met 1 : 20 dan met 1 : 10.

Warm water, goed mengsel, goede druk, geen hard water en de draaiknop van de lans helemaal ingedraaid zou een goed schuim moeten geven..
 
Niet de kalk, waterhardheid : https://www.waterhardheid.nl/lijst-waterhardheden-in-nederland

De druk die de karcher opbouwd is nog steeds afhankelijk van de druk (en vooral volume) die hd krijgt...
Zie het zo : jij kunt 4 frikandellen per seconde opeten maar je handen kunnen er maar 2 per seconde aanleveren. Derhalve zul je dus nooit meer dan 2 frikandellen per seconde eten...

Ik zou eerst de waterhardheid controleren.

En een te rijk mengsel (te veel product en te weinig water) wil niet perse goed zijn. Ik heb zelfs met sommige foam producten een beter schuim met 1 : 20 dan met 1 : 10.

Warm water, goed mengsel, goede druk, geen hard water en de draaiknop van de lans helemaal ingedraaid zou een goed schuim moeten geven..

Ja ik zal kijken of ik dan ergens kan achterhalen wat de waterhardheid hier in België is in het gebied waar ik woon.

En nu heb ik honger door je frikandellenverhaal, bedankt :p
 
Okidoki, vandaag de nieuwe sproeier geprobeerd in combi met de verhouding zoals op de foto.
Het schuim is iets steviger maar valt nog steeds in een minuut of 2 uit elkaar en is zeker niet vlokkerig of dik...
Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik nog kan proberen eerlijk gezegd...
Pre-schuimen heeft echt bijzonder weinig nut zo...
 

Bijlagen

  • IMG_20181013_190906.jpg
    IMG_20181013_190906.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 182
  • IMG_20181013_191758.jpg
    IMG_20181013_191758.jpg
    285 KB · Weergaven: 132
  • IMG_20181013_191418.jpg
    IMG_20181013_191418.jpg
    338,5 KB · Weergaven: 197
  • IMG_20181013_191442.jpg
    IMG_20181013_191442.jpg
    258,4 KB · Weergaven: 228