Lexusfreak zei:
Een tip van een mededetailer...... spoel de doek eerst uit nachtje in warm water met wasmiddel zetten voordat hij in de machine gaat....
onderstaand foto llat de kleur van het water na 1 nacht zien, ondanks dat ik het erger had verwacht wel een waarschuwing waard...
Een beetje als mosterd na de maaltijd maar ik heb er ook 2 besteld en vandaag binnen gekregen.
De tip van LexusFreak
leek me wel zinvol en heb de doeken
4 uurtjes in handwarm water met wat vloeibaar wasmiddel in een emmer gezet.
Inderdaad het water kleurde aardig oranje dus dat is er mooi uit, echter wat niet zo fraai was was dat de zwarte randen die rondom de doek zitten ook stevig afgeven en allemaal zwarte strepen en vlekken in de doeken veroorzaakt hebben en die krijg ik er dus never nooit mee uit hoe ik ook spoel en doe ......}
w
Ik ga er maar vanuit dat het op de droog kwaliteit van de doeken niets af doet maar het staat natuurlijk niet echt lekker.
Gelukkig had ik bij m'n bestelling gratis een leuke kleine microfiber doek gekregen van Car Clean (waarvoor nog mijn hartelijke dank Dennis, ben er heel blij mee), dit maakt m'n teleurstelling iets minder erg.
Mijn advies is dus, uitspoelen met wasmiddel JA, maar heel kort en laat het er vooral niet (te lang) in staan want het resultaat zal je teleurstellen!
Het is niet persoonlijk naar Lexus Freak gericht want hij zal zeker een andere ervaring hebben dan ik (anders had hij dit vast niet aangeraden) maar is bedoeld als bewijs dat het ook iets anders uit kan pakken
Groeten,
Roeland.
Onderstaande foto's zijn van beide droogdoeken en de vlekken zitten aan weerszijden van de doek en ik kon beide doeken (zo groot zijn ze) niet allebei volledig op de foto zetten.