• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q's Mini-Rukbunker

@Zluytr - Donders! :O Dit heb je niet effe snel met Paint gedaan, denk ik? :p

Dit is PRECIES wat ik voor me zag! Dus een simpele TL-bak met een lading licht is voldoende? (Zoals in mijn schuur)
 
Met powerpoint ;)

Ik denk zeker dat het goed zou doen. Maar ik heb heel weinig verstand van tenten ;(
 
Hmmm... Bij de lokale bouwmarkt (Multimate) hebben ze bar weinig aan amaturen. €56,- voor een simpel TL-bakkie met éën buis. Er hangt ook wat LED, maar daar ligt de lumen weer een stuk lager van.

Eerst maar eens verder koekeloeren voor goede armaturen, kabel ertussen en stekkers. (Bewegingsmeldertje er ook tussen :p )
 
Hmmm... Bij de lokale bouwmarkt (Multimate) hebben ze bar weinig aan amaturen. €56,- voor een simpel TL-bakkie met éën buis. Er hangt ook wat LED, maar daar ligt de lumen weer een stuk lager van.

Eerst maar eens verder koekeloeren voor goede armaturen, kabel ertussen en stekkers. (Bewegingsmeldertje er ook tussen :p )

Durf je dat snachts allemaal in de tent/mancave te laten hangen? Misschien verstandig er een garage om heen te gaan bouwen:D
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
@Quantoxx Hier bij mij op het werk gebruiken ze van zo'n fel witte TL lampen. Deze zijn speciaal om oneffenheden in de lak, krassen, deuken en stof te vinden. Niet normaal wat deze voor licht geven.
Weet iemand wat voor TL lampen dat zijn dan?
 
1x LED (3300 lumen, 4000k)

20171022_193651.jpg



4x LED

20171022_202014.jpg


20171022_202033.jpg
 
Ik krijg 5x LED balken, 3000 lumen, 6500K licht. Da's best fel als ik dit zo zie hahaha.

De 6500k zal nog net wat meer licht geven. En dat 5x is inderdaad een bak licht!

Mijn buurman adviseerde mij deze balken omdat een hoge CRI hebben en de kleur het meest bij daglicht in de buurt komt. Mooi licht! :)
 
Laatst bewerkt:
@Zluytr - Klopt, maar doordat je kleur kouwer wordt, krijg je uiteindelijk iets meer licht, zo begreep ik.

Mijn buurman levert verlichting aan bijv. spuiterijen en grote loodsen. Bij de loodsen word bijvoorbeeld gekeken of er bij een montage op 12m hoogte nog steeds een bepaalde lumen word verkregen op de vloer en dan schijnt er wel degelijk verschil te zijn in lumen tussen de kleuren.

Vraag mij niet hoe dit precies zit. Hij heeft het wel wat uitgelegd, maar mijn geheugen is zo lek als een zeef als er zoveel info tegelijk binnen komt. :p


Het is totaal geen storend licht, ook al kijk je zó in de lichtbron. Het is genoeg licht om in te werken, maar liever had ik nog veel meer lampen gehad om écht dingen goed te zien zoals in jouw Rukbunker. :p
 
Ik denk dat het allemaal een beetje geoveranalyseert word.

Het is werklicht.. met als enige fuctie dat je overal alles goed kan zien, zonder dat je op bepaalde plekken in je eigen schaduw staat te werken.

En dat kan je realiseren door het licht uit verschillende hoeken te laten komen.

Welke kleur maakt niet eens zo veel uit, je ziet het goed, of je ziet het niet goed.

Als ik naar de foto kijk, lijken de lampen mij strategisch goed geplaatst.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx

Vergelijkbare onderwerpen