• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan handmatig (met video's) ***20-11-18 Update geplaatst***

Een ''voorwas'' is ten alle tijden beter. :D Vervuiling losweken en afvoeren voordat je de auto gaat aanraken is natuurlijk risicobeperkend. ;)

Dit kan middels;
Foamen (HD + Foamlans + Foamshampoo) Een foamshampoo is veelal pH-neutraal en veilig voor bestaande wax en dergelijke.
Prewash (Drukpomp - prewash-product) Een prewash is veelal sterker en minder lief voor je wax en dergelijke.
 
Zoek even op het forum, middels de zoekfunctie, naar topics over HD´s. :D

Ja, een redelijk simpele HD kan al genoeg zijn qua power, maar er zijn nog meer factoren die een rol spelen;

Hardheid water - Er kan meer druk nodig zijn om een goede foam te maken.
Lengte slang - Een korte stugge slang is mee te werken, maar dat zal al snel vervelend worden. (+ knikken)
Gebruik - Hoeveel ga je hem gebruiken en voor wat.

Dit soort dingen gaan de keuze voor een bepaalde HD bepalen. ;)

Veelal zie je dat men bij de goedkopere HD's voor een Nilfisk kiest en wanneer men écht geld wil neerleggen, dan is het vaker een Karcher.
 
@Kees-sw Ik denk dat Q wel degelijk een Kärcher bedoelt. Veel mensen die tussen de 100-250 zoeken gaan vaak voor een Nilfisk, daarboven kopen velen een Kärcher K5. Die staat erg goed te boek. Een Kränzle is een klasse op zich, ook qua prijs.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Dat zullen dan vooral de mensen zijn die de gele apparaten in hun hoofd geprent hebben als zijnde "de beste" want ik heb toch liever een Nilfisk van 400,- dan een Karcher van 500,-...maar da's persoonlijk natuurlijk, vandaar dat ik het ook niet helemaal eens ben met de stelling of mening...mensen die vooraf iets goed uitzoeken qua producten die kopen niet zomaar iets omdat de rest van de straat die ook heeft en wel goed zal zijn maar kiezen met hun verstand voor hun doelen.
 
Ik beweer ook zeker niet dat ik hetzelfde zou doen hoor, dit is gewoon de trend die ik over al het algemeen zie. Ik ben niet in de markt voor een 300+ euro HD, dus ik heb me er ook niet in verdiept :).
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Buiten hier wordt ook veel meer meguiars gebruikt. Ligt vooral aan marketing denk ik.
Ik heb zelf ook een gele K5 en ben er ook wel tevreden over. Dat ik voor Kärcher koos, was ook dankzij marketing. Zo’n bekend merk moest wel goed zijn.
 
Ik meen te herinneren van het forum, van toen ik zelf ging verdiepen in een nieuwe/betere HD, dat men mij juist in de goedkopere modellen naar Nilfisk verwees (Alu pomp, inductie) en wanneer ik boven de €3-400 zou willen neerleggen dan kon ik beter kijken naar een Karcher. (Zoveel wilde ik niet neerleggen)

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Nilfisk E145 met 10m slang (staalinleg) voor zo'n €260,-. De mensen in mijn omgeving met een Nilfisk hadden al jaren hun HD en mijn vorige Nilfisk uit 1923 met 5m stugge slang deed ook al heeeull lang zijn ding. De mensen met een Karcher hadden veelal problemen. Dat was ook wel een dingetje wat mij bij Nilfisk hield. :D
 
Ik vind mezelf perfect terug in hetgeen @Quantoxx zegt. Toen ik een HD wou aanschaffen was het eerste wat in mij opkwam ook Kärcher. Maar door lezen en vergelijken heb ik een Nilfisk aangeschaft en ben er zéér tevreden van. Een Kränzle is inderdaad klasse op zich.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en @Jasper
Als je de Piccolo Nero wil gebruiken zou ik ook het Trio pack kopen. Heb je er ineens 3.
https://www.carclean.com/nl/piccolo-nero-trio-35x35cm.html

Als droogdoek zou ik deze kiezen:
https://www.carclean.com/nl/q-m-silk-dryer-xl-70x90cm.html
Ik zou ook deze mitt nemen:

https://www.carclean.com/nl/incredimitt-grey-wash-mitt.html
(Of de blauwe)

Is toch even een klasse beter.

Voor het interieur is deze echt geweldig:
https://www.carclean.com/nl/q-m-preserve-250ml.html

Droogdoek vervangt dan deze?
MONELLO Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm € 20,99 (voor de lak)

En de incredimitt vervangt dan deze?
GYEON Q²M Smoothie Wash Mitt € 22,49 (voor de lak)

En de Preserve vervangt dan deze?
MOTHERS WAX Speed - Interior Detailer - 710ml € 9,99 (voor de rest van het interieur)
 
Ik heb dan nu dit lijstje:

GYEON Q²M Bathe - 400ml € 14,99
MONELLO Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm € 20,99
MONELLO Vetro Bianco - cleaning towel - 45x45cm € 8,99
MOTHERS WAX ReVision Glass & Surface Cleaner - 710ml € 6,99
MEGUIARS Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack € 9,99
DODO JUICE Purple Haze soft wax - 250ml € 42,99
MONELLO Peluche Verde Trio - 45x45cm € 12,99
GYEON Q²M Prep - 500ml € 13,99
GYEON Q² Trim - 30ml kit € 39,99
MONELLO Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml € 11,99
MONELLO Wash Mitt € 12,99
MOTHERS WAX LeatherTech Foaming Wash Cleaner - 240ml € 9,99
MOTHERS WAX LeatherTech Moisture Infusion Gel Cream - 200gr € 16,99
MONELLO Piccolo Nero Trio - 35x35cm € 8,99
GYEON Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm € 21,49
MICROFIBER MADNESS Incredimitt Grey Wash Mitt € 19,99
GYEON Q²M Preserve - 250ml € 9,99
2 x MONELLO Disco Rosso Foam Applicator € 7,58

Wel prijzig (292 euro)

Ik twijfel enkel nog of ik voor een voorwas zou gaan en zo ja of ik dan voor foam of prewash zou gaan.