Hi,
heb onwijs veel aan dit stappenplan gehad, op grond hiervan heb ik de volgende stappen gedaan (extrieur):
1. Pre wash/foam met DDJ Apple iFoam (daarna in laten trekken en afspuiten)
2. Velgen ingespoten met Monello non ferro en banden geborsteld met Gyeon tyre cleaner
3. 2 emmers gereed maken (1 emmer met handwarm water en shampoo DDJ BTBM, andere koud) 2x gritguard emmer incl gritguards
4. Velgen afspuiten
5. Geheel wassen met 2 emmer methode (Monello thick mit boven en Mag mit lage/viezere delen)
6. Velgen wassen (Valma mit en Monello small + medium wheel woolie)
7. Afspuiten gehele auto
8. Kleien met DDJ Born Slippy en supernatural fine clay
9. Afspuiten en daarna drogen (Monello senza acqua 2x groot 2x klein) let wel; specifiek een aparte senza aqua klein tbv velgen. Ik twijfelde of het nodig was weer te wassen, maar afspuiten (b)leek voldoende na het kleien.
10. Cleaner/glaze; DDJ Lime prime met DDJ blue roo en Monello peluche verde 2x
11. Wax; Het was fris... waxaddict subzero met DDJ fingermitt. Cure tijd was redelijk snel rond de 5minuten bij 3-4 graden Celsius en ‘vochtig weer’ buffing met Monello Senza Bordi
12. Banden insmeren met Gyeon tire express en waxaddict applicator
13. ramen met invisible glass Cleaner/rain repellent en Monello vetro bianco
14. Klaar... tijd voor koffie en de auto bewonderen
Met hard doorwerken en een auto die 1week daarvoor nog netjes gewassen was iets meer dan vier en een half uur bezig geweest.
Hoor graag tips waar ik mijn schema nog beter kan maken... auto is nog best wel nieuw en durf ‘echt’ (machinaal) polijsten nog niet aan.
Hopelijk helpt deze lijst andere newbies op het forum, ben op dit schema gekomen dankzij alle bestaande Posts en specifiek dit topic, thanks !
Groet,
Gilster
Mooie opsomming, dit zijn inderdaad de stappen die ik ook zo‘n beetje wil gaan volgen, het polijsten met een machine laat ik nog maar even aan me voorbij gaan. De producten die ik wil gaan gebruiken ben ik nog wat mee aan het puzzelen.
Waar ik niet helemaal uit kom zijn de volgende zaken:
- Er zitten in het interieur wat aluminium geborstelde panelen, weet iemand hoe en met welke producten je deze heb best schoon kan houden?
- De gehele tellerklok en mediadisplay zijn digitaal, er loopt letterlijk een breed scherm over het dashboard, welke aan de rechter zijde ‘touch’ te bedienen valt. Zijn er tips over hoe deze schoon zijn te maken en welke doeken en middelen je juist wel of absoluut niet moet gebruiken?
- De binnen- en linker buitenspiegel zijn automatisch dimmend, kan ik deze gewoon schoonmaken met de glas reinigers die je voor de ramen gebruikt?
Alvast bedankt voor de tips.