• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan handmatig (met video's) ***20-11-18 Update geplaatst***

Zelf zou ik nooit beiden op dezelfde dag gebruiken, dat is vragen om vlekken omdat verse producten met elkaar soms niet helemaal lekker gaan. Het hoeft natuurlijk niet maar de kans is wel groter.

Zoals aangegeven hierboven kan een detailspray wel/geen bescherming geven of wel/geen glans toevoegen. Dat is een keuze die je zelf zal moeten maken of je dat wel of niet fijn vindt. Een detailspray die veel glans toe kan voegen geeft ook meer kans op vlekken als je het niet goed verdeelt.

WetCoat van Gyeon geeft géén UV-bescherming en is daardoor niet geschikt als stand-alone bescherming maar altijd als topping.
Gebruik het niet op warme dagen en altijd direct afspuiten, nooit langer dan 5 seconden laten zitten. Hechting is direct dus je hoeft zelfs geen seconde te wachten. Langer wachten=meer kans op vlekken.
Sorry dibbuz nog even voor mijn beeldvorming goed te krijgen. Als ik de auto gewassen heb, etc als laatste doe ik een detailer gebruiken en daarna een sealant als bijv. Wetcoat? Klopt dat? Of geen sealant en alleen een detailer? Maar hoe krijg je dan die goede bearings? En hoe zit dat met bijvoorbeeld Gyeon Cure of Koch-chemie Fse? Gebruik ik dat dan nog daarna of voor de wetcoat/p&sbeatmaker etc? Ik snap niet zo goed de volgorde daarin. Zou iemand mij dit helder kunnen uitleggen
 
Wetcoat is géén sealant. Dit product dien je spaarzaam op te spuiten per paneel en meteen afspuiten met hogedruk. Je hebt dan instant bescherming.
Dit zou je na elke 3 á 4 wasbeurten kunnen gebruiken om de bestaande bescherming te boosten.
Heb je bijvoorbeeld geen mogelijkheid om dit te doen, dan kun je de lak behandelen met een quick detailer na het wassen.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
@nicknameless Voor ons is WetCoat geen sealant omdat wij nog komen uit de tijd dat er geen wetcoats waren maar WetCoat is een synthetisch product en kan als sealant worden gezien als je nu in het wereldje stapt.

@DetailingDutch Als je WetCoat aanbrengt op de manier zoals ik aangaf in mijn vorige post dan heb je instant mooie knikkers op je lakwerk. Maar gebruik WetCoat niet als losstaande bescherming want het biedt geen UV-bescherming. Alleen vuil- en waterafstotende eigenschappen.
 
Wetcoat is géén sealant. Dit product dien je spaarzaam op te spuiten per paneel en meteen afspuiten met hogedruk. Je hebt dan instant bescherming.
Dit zou je na elke 3 á 4 wasbeurten kunnen gebruiken om de bestaande bescherming te boosten.
Heb je bijvoorbeeld geen mogelijkheid om dit te doen, dan kun je de lak behandelen met een quick detailer na het wassen.
Oke dank, maar een detailer brengt toch meer glans dan een wetcoat. Ik dacht dat wetcoat een 'spray' sealant was?!
 
Een detailerspray hoeft van zichzelf geen bescherming in zich te hebben (denk aan spray & wipe of Final finish).

Ik gebruik de detailerspray als drooghulp en om eventuele kalkvlekken te verwijderen bij het afdrogen.

Het heeft in mij ogen weinig zin om eerst Wetcoat te gebruiken en dan Ceramic detailer. Ik denk dat het je eerder problemen als gemak kan opleveren omdat je product op product stapelt.
Maar gebruik jij na je detailer nog een spray sealant?
 
Glans toename is een perceptie.

Was het maar allemaal zo makkelijk, hup, spray wat shizzle op een auto en shinen als een hondel*l in de maneschijn, dan was onze hobby wel heel erg simpel en van korte duur :laughing:
 
Je hebt je standaard wasstappen.
En aan t eind van het hele riedeltje doe je een bescherming.

Dit kan op verschillende manieren, de een kost meer tijd dan de ander. Bescherming kan een wax zijn, een spraysealant/spraywax, een wetcoat, een keramische shampoo, een detailer met bescherming, maar het kan ook een coating zijn.

Heb je een wax gesmeerd, een coating gedaan, of een langer durende spray sealant, dan kun je deze de volgende wasbeurt evt aftoppen met een wetcoat, detailer, bepaalde spraysealants.
Houd er alleen rekening mee dat de bovenste/laatste beschermingslaag degene is die je op dat moment het meeste ziet kwa beading, sheeting etc.
Op dezelfde dag een coating zetten of een wax/sealant smeren en daarna meteen een spraysealant, detailer met bescherming erover is een beetje dubbelop en kan zelfs nadelig effect hebben omdat een coating/wax een uithardtijd hebben. Ieder product is anders maar over t algemeen werkt het t beste als een bescherming laag even droog kan blijven om uit te harden. Smeer je er gelijk weer een ander product overheen dan kun je de eerder bescherming opsluiten.
Nu zijn er ook dingen die redelijk samengaan, zeg je hebt cancoat gebruikt en na een paar uur uitharden kan er gyeon cure overheen als offerlaag om de cancoat voor de resterende tijd uit te laten harden.
Het is allemaal een beetje afhankelijk van de producten zelf, maar over t algemeen hoef je afhankelijk van hoe vaak je wast maar 1 keer per wasbeurt of 1 keer in de zoveel wasbeurten maar bescherming of “extra bescherming” aan te brengen.