• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

Vind er niet ergens iets van terug in het stappenplan,
maar kan je of mag je de voorruit ook kleien of polijsten?
Daar zit volgens mij toch ook best troep op die je er met een normale wasbeurt niet af krijgt?
 
@Paske Zeker! Ik klei ook altijd de ruiten als ik toch bezig ben. Voor het polijsten van ruiten heb je aparte polijstmiddel en pads, allemaal te vinden op CC.
 
  • Leuk
Reactions: Paske
+1 voor Jansen!

@Paske - Er zijn inderdaad aparte pads en middelen om ramen te polijsten, maar het kan ook simpelweg met jouw DAP en een licht tot middel fijne combinatie van pad en polijstmiddel.

Glas is zo donders hard, daar doe je niet snel wat aan, maar met mijn DAP doe ik ook gewoon de ramen meenemen met een niet al te zware combinatie en dat gaat prima. Krassen en dergelijk zal je niet verwijderen, maar wel zal het raam wat schoner/transparanter worden.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Vandaag een dap500 gekocht en zoek me rot naar het plaatje van producten en snelheden. Iemand die deze zo bij de hand heeft?
 
Vandaag een dap500 gekocht en zoek me rot naar het plaatje van producten en snelheden. Iemand die deze zo bij de hand heeft?

Hangt ook boven mijn bed...


Polijsttabel Monello.jpg
 
Mijn ervaring is dat je met kleien véél meer weg haalt dan met een iron remover. Uiteraard wel goede glijmiddels gebruiken en vaak kneden. Dus voor mij is het zeker geen must, maar wel leuk om te doen.
 
Het zijn dan ook 2 verschillende stappen. Je kan bijvoorbeeld kleien wat je wilt, maar er zullen ijzerdeeltjes overblijven die je ket de ijzerverwijderaar pakt.

Zo kan je ijzerverwijderaars met liters tegelijk opsprayen, maar er zal hardnekkige vervuiling achterblijven die je met kleien dan nog pakt.



Greeetz
 
Maar een iron remover word eigenlijk altijd gebruikt voor het kleien, niet achteraf. Dus die hardnekkige ijzer/vuil gaat er toch wel af (zo zeg je het zelf)
 
Mijn ervaring is dat de klei veel minder vuil wordt na gebruik van een ijzer verwijderaar.
Voegt dus zeker wat toe!
 
Dus het is wel raadzaam om even een rondje te maken met nonferro/iron?
Welke van de twee is het minst agressief?
 
Als je toch gaat kleien, polijsten ed. zou ik een heel goedkoop auto shampo gebruiken. je auto moet toch weer verzegeld worden. de keer erop kan/moet met je een goeie auto shampo je auto wassen.
 
@tonneke Dat kan, maar ik vraag me af hoeveel je daar uiteindelijk mee bespaart. Een goede shampoo kost je misschien 0,80 euro tot 1,60 euro per wasbeurt. Als je al iets goedkopers vindt, dan is je besparing nog geen euro, dus dat vind ik persoonlijk niet echt de moeite.
 
  • Leuk
Reactions: Dieter en Blade