• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

geen nette foam

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
hallo

heb me een tijdje terug de nodige spullen aangeschaft bij carclean om te foamen
gebruik de autobrite foam
maar ik krijg het nooit goed
de foam is me steeds te waterachtig en niet dik geconcentreerd...
heb bij de laatste vulling er wat met de klak achter gegooid en meer product bij gedaan maar nog steeds niet de foam die ik wil...

iemand raad???
 
Je zegt dat je de autobrite foam hebt, maar waar gebruik je het mee? Welk apparaat?? Foamlans?
 
ik neem aan ook de autobrite
ik vind het niet direct terug

er waren 2 flesjes bij geleverd bij de kit, is voor op mijn karcher

ik dacht dat er op de autobrite foam stond dat je 1 op 6 moet gebruiken
kwa instellingen
ik kan de breedte van de straal aanpassen
maar merk geen verschil als ik aan het bovenste wieltje draai die naar mijn mening de dikte van de foam regelt?
 
Die 1 op 6 is de verhouding van het eindproduct.
Je kan in het doseerflesje wel 1 deel foam en 6 delen water doen, maar door de aanvoer van water kan dat al snel oplopen tot verhoudingen van 1:20 - 1:30 (afhankelijk van je waterdruk).

Ik neem overigens aan dat je onderstaande foamlans gebruikt en niet de standaard lans die bij de Kärcher zit ?
ShowProdImgLarge.ashx?id=100541&f=d.jpg


Gr. Arjan
 
Dominique, het is eerst wat testen om tot de beste combinatie te komen. Ik heb op mijn foamkit een reservoir van 250ml. Daar doe ik ongeveer 1cm snowfoam in, de rest vul ik aan met WARM water. Hiermee doe ik gemakkelijk een middelgrote auto. Je moet het wieltje eens in beide richtingen helemaal toe draaien. Op een van de 2 standen zou er alleen maar water mogen uitkomen, dan moet je hem iets meer open draaien en zal het water meer overgaan in dik schuim.