• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen lichte autobekleding VW Golf 6

Sambowy

Detailing rookie
23 okt 2019
2
2
Goedendag,

Ik zal mezelf even voorstellen mijn naam is Sam en heb net een VW golf 6 gekocht met licht interieur. De stoelen zijn beige van kleur en door de jaren heen vervuild geraakt, ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan reinigen. Volgens mij bestaat het materiaal van de autostoel uit alcantara. In de bijlage staat een foto van het interieur.

Ik hoor graag jullie advies hoe ik dit het beste kan reinigen?

Alvast bedankt, groet Sam.
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-10-23 125808.png
    Aantekening 2019-10-23 125808.png
    669,1 KB · Weergaven: 443
Hey Sam!

Welkom op het forum! :)

Alcantara is een gevoelig materiaal. Dit is niet "even" schoonmaken.

Ik zou middels de zoekfunctie even verdiepen in de mogelijkheden.
 
Hoi Quantoxx,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kan niet direct een ander topic of reactie vinden of waarin tips worden gegeven voor licht alcantara interieur. Hoop dat er misschien nog iemand anders is die tips voor mij heeft. Dank alvast.
 
Alcantara is een merknaam van een fabriek en een product
Het product is gebaseerd op microvezel en behoort als zodanig te worden onderhouden
Geen hitte (stoom), geen zouten (menig APC) geen geconcentreerde zepen / (af)wasmiddelen
Reinigen met koolzuurhoudend water kan het effect van vochtig deppen versterken
Niet wrijven anders dan met zeer veel beleid.

Er bestaat geen Alcantara-leer of iets dergelijks, als het als leer verkocht is, is het wat anders dan de merk Alcantara