• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vloeibare Glaze en Wax

Detailingfan

Detailing trainee
26 dec 2020
19
35
Hoi allemaal,

Een vraagje zijn de Poorboy’s Black Hole en collinite liquid insulator wax no.845 ook als vloeibaar te gebruiken? Na een wasbeurt eerst de glaze sprayen en drogen en dan de wax sprayen en drogen. Ik begrijp dat dit niet zo goed zal werken als echt met de hand verwerken, maar ik wil in een korte tijd hetzelfde resultaat hebben als wat ik in de wasstraat krijg met het duurste programma (Polish poetspakket en Wax).

Groetjes,
 
Daar zou ik niet aan beginnen. Dat wordt een drama. :p

De glaze inwerken zoals het hoort en daarna de wax aanbrengen zoals het hoort, dat gaat je 10x zoveel resultaat opleveren als die ongein van een krasstraat én veel langer.
 
@Quantoxx Weet jij of er dan een goede spray glaze bestaat ? Een goede spray wax is denk ik wel die van Meguiars voor snel resultaat? Van de zomer wil ik weer meer met de hand gaan wassen.

De opmerking “ongein van de wasstraat” snap ik niet.
Ik zie weinig voordelen aan het hand wassen, behalve dat het leuk kan zijn. Momenteel gaan ze door de wasstraat, omdat ik meer dan 1000km in een week rij en het lange werkdagen zijn.
 
De enige vorm van spray glaze achtig iets wat in mij opkomt zijn van die glans quick detailers met fillers maar daar kan geen wax overheen en de standtijd is helemaal ruk. Het idee van een glaze is dat je dit juist in de krasjes masseert, iets wat je dus niet zo snel doet met spray en wipe producten.
 
Ik snap de opmerking van jouw niet helemaal “Ik zie weinig voordelen aan het hand wassen”, er zijn er namelijk wel een aantal om te beginnen met kras(straat)sen.
 
@QuintenH18 het verschil tussen met de hand wassen (op de juiste, minst schadelijke manier) tegen over de wasstraat is dat er in de borstels van de wasstraat het vuil van de vorige auto nog in zit. Ook drukken de wasborstels veel te hard op de lak en wordt er onnodig sterke chemicaliën gebruikt om alles zo snel mogelijk te ontdoen van vervuiling.

Dat je de wasstraat gebruikt is niks op tegen hoor maar verwacht dan ook geen perfect resultaat, extra laten blinken kan altijd met een spray-tje.
 
Een ''spray-glaze'' zal niet bestaan, omdat een glaze altijd afgetopt dient te worden met een beschermende laag. Je kan inderdaad kiezen voor spray-producten, zoals spraywax/spraysealant/detailers met toevoegingen/etc.

Het is maar net wat je zoekt, maar ik zou persoonlijk denken aan een detailingspray zoals Gyeon - Cure. Deze breng je per paneel aan met een MF-doek, vervolgens weer afnemen met een andere MF-doek. Zo zijn er nog wel een aantal andere producten te noemen, zoals bijv. Dodo Juice - Red Mist / Mother's Wax - Showtime / etc etc.

Maar, nogmaals, ik zou de tijd nemen om het wat beter aan te pakken en dan heb je er ook veel langer plezier van. (Glaze en/of wax)

''Ongein van de wasstraat'' doelt op de matige kwaliteit producten die bij een wasstraat gebruikt worden en de negatieve impact op je auto. Dit alleen al is één van de voornaamste redenen om handmatig te wassen. Daarnaast de betere en duurzamere bescherming van de materialen levert op meerdere fronten winst op.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Van de zomer ga ik ook weer met de hand wassen, want dan heb ik het iets rustiger, is het mooier weer en daarom ook leuk. De week starte vandaag alweer met een rit van 491,6km. Moet je nagaan hoe vies de auto eruit ziet einde deze week. Voor het gemak en beperkte tijd ga ik daarom door de wasstraat. Die krasjes vallen nog mee als je een goede wasstraat hebt moet ik zeggen.
Ik begrijp dat er geen spray Glaze bestaat. Dan maar wat vaker met een pad de Glaze en Wax goed verwerken. Ik verdiep me de laatste tijd ook meer in coatings. Kunnen jullie advies geven over de standtijd van de Gyeon Q2 Rim?
 
Volgens mij, al breng je handmatig glaze en/of wax aan, 1x krasstraat en deze zijn opgevreten door de chemicaliën.
Verloren werk dus!
Daarboven zou ik enkel durven iets aanbrengen op mijn lak nadat ik deze grondig met de hand heb gewassen. Ik wil zeker zijn dat er geen vervuiling meegaat met de handpad of mf doek bij aanbrengen of verwijderen.
 
Van de zomer ga ik ook weer met de hand wassen, want dan heb ik het iets rustiger, is het mooier weer en daarom ook leuk. De week starte vandaag alweer met een rit van 491,6km. Moet je nagaan hoe vies de auto eruit ziet einde deze week. Voor het gemak en beperkte tijd ga ik daarom door de wasstraat. Die krasjes vallen nog mee als je een goede wasstraat hebt moet ik zeggen.
Ik begrijp dat er geen spray Glaze bestaat. Dan maar wat vaker met een pad de Glaze en Wax goed verwerken. Ik verdiep me de laatste tijd ook meer in coatings. Kunnen jullie advies geven over de standtijd van de Gyeon Q2 Rim?
Ik weet niet of een coating de moeite gaat zijn voor jou. Je kunt er de mooiste duurste coating opdoen. De standtijd zal niet meer dan een 6tal maanden zijn door de sterke chemicaliën van de krasstraat