Wassen - Washandschoen(en) en emmers + Grit Guards erbij nemen, of heb je deze al?
Kleien - S&W kan je 1:1 verdunnen. Mijn voorkeur gaat echter uit naar een clay lube omdat dit voordeliger is en zeperiger/gladder is. (Born Slippy)
Handmatig polijsten - Ik heb het vermoeden dat de Oranje Pad niet hard genoeg is om de Veloce goed te kunnen verwerken. (Met name op een harde lak). Echter is er qua Monello handpad niets harder, dus moet je wel.
Polish - Een polijstmiddel is een Paint Cleaner / Polish, maar dan zónder korrel. Aangezien je al een polijstmiddel gaat gebruiken, is een paint cleaner niet nodig. Wél is het handig om een paint cleaner in huis te hebben voor allerlei andere dingen, maar dan zou ik de Professional Polish nemen omdat dit een populair product is die zich al vaak heeft bewezen. (Ondanks dat de Mothers-variant een ''pure'' paint cleaner zou zijn, heb ik al vaker gelezen op het internet/forum dat er wel iets van glaze-oliën in zitten)
Glaze - Dit Mothers-product ken ik persoonlijk niet. Ik begrijp uit de omschrijving dat het een glaze is met een hele fijne korrel en wat cleaner. Mocht je een glaze willen zónder korrel, dan kan ik je de Black Hole aanraden. (Glaze met Paint Cleaner)
Plastic - Ook dit Mothers-product ken ik persoonlijk niet. Een populair alternatief voor het exterieur is Autofinesse - Revive. Populaire keuzes voor het interieur zijn Natural Look, Vinyl & Rubber Care, Scholl Purple.
Doeken - Doeken heb je altijd te weinig van.
Twee doeken om alle stappen te doorlopen is weinig, aangezien je voor één stap al 2 doeken kwijt kan zijn. Ik dus eerder denken aan twee Trio's. (6 doeken)
Zijn er dingen waar ik in de wintermaanden rekening mee moet houden?
Beshermen wat je ka beschermen, dat is altijd verstandig.
Waar je rekening mee moet houden...? Tja.. Ik denk dat je rekening moet houden met het feit dat je huidige wax het niet lang zal uithouden en dat als je deze op je velgen zou smeren (pekel en dergelijke) dat het nóg minder zal zijn.
Verder kan ik even niet 1-2-3 wat bedenken.