• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbiedingen Summer Detail Day 19 augustus 2017

En dan over een jaar of wat als er de nieuwe series rupes komen met zn schelden dat rupes niet meer is wat het geweest is omdat alle 8ngeruilde machine gerecycled zijn
 
Als je nou de dap 900plus niet wilt

Is er dan ook een korting mogelijk op de dap900 v3
 
Laatst bewerkt:
Ja dan wel
Maar ik heb een dap500 v1
Die doet het nog perfect en vanaf zaterdag een rupes lhr15
Ruil namelijk een rotary in die ik afgelopen kerst gekregen hebt
1 keer gebruikt op sloop auto en ging vrij snel er dwars doorheen
Duwde er veels te hard op dat wel maar vind da veel fijner werken
 
Ja dan wel
Maar ik heb een dap500 v1
Die doet het nog perfect en vanaf zaterdag een rupes lhr15
Ruil namelijk een rotary in die ik afgelopen kerst gekregen hebt
1 keer gebruikt op sloop auto en ging vrij snel er dwars doorheen
Duwde er veels te hard op dat wel maar vind da veel fijner werken
Wel cool die Rupes! Ik zal wel beginnen met een Dap. Zal al uitdaging genoeg zijn.
 
Valt best mee
Kijk goed naar hoe je de pads erop plaatst
Scheelt een hoop gewiebel en geschud als die er niet echt lekker op zit
Laat ook de machine zn werk doen en laten draaien
Dan kan er niks mis gaan
 
Mensen ik ben even aan het stoeien met de keuze voor de aanschaf van een DAP op de SDD. Ik kom er niet echt uit. Kunnen jullie mij op weg helpen.
Ik heb een Seat MII en mijn 2e auto ernaast wordt ook weer een Duitser (waarschijnlijk 3er touring)
Ik dacht eerst op voorhand, laat ik voor power pack Monello gaan met de 900v3.
Toen dacht ik, laat ik overstappen op Scholl omdat ik veel heb gelezen dat die combi beter werkt bij Duitse lakken.
Nu zie ik geen uitgebreid Scholl pakket meer in de shop staan en wordt er op de SDD gestunt met de 900 plus machine.
Wat te doen?
- losse machine met 10% en wat losse Scholl producten
- pakket 900v3 met Monello of Scholl zonder extra korting
- 900 plus aanschaffen met korting (helaas geen verwisselbare backing plate) misschien wat lastig op een Seat MII
Alvast dank.
 
@johanj

Mijn mening; De DAP500-actie is niet interessant voor jouw harde lakken. De Plus zal je prima correctie opleveren, maar inderdaad is de mogelijkheid om een kleine plate te draaien niet aanwezig. Dan kan je machinaal het merendeel van grotere auto's doen, maar moet je spieren kweken om de lastigere/kleinere delen handmatig te gaan doen.

Ik zou als eerste de DAP900 Scholl-set nemen. Neem hier enkele extra pads bij van de stajdaard maat (5,5") en enkele kleine pads (4") voor oo de kleine plate.

Mocht het polijsten je bevallen, kan je ooit de stap maken om een Plus erbij te nemen of zelfs een Rupes BF15.
 
Thanks! Standaard zit er geel wit en rood bij qua pads. Moet ik daar nog een andere kleur aan toevoegen. Mijn eerste project wordt nivea factor 50 vingertjes uit de lak krijgen. Ik heb ik dan met s3 en s30 en deze drie pads genoeg?
 
Thanks! Standaard zit er geel wit en rood bij qua pads. Moet ik daar nog een andere kleur aan toevoegen. Mijn eerste project wordt nivea factor 50 vingertjes uit de lak krijgen. Ik heb ik dan met s3 en s30 en deze drie pads genoeg?

S3 is de grofste en deze doe je op de Gele pad. Met deze combi kan je een hoop dingen aanpakken.
S30 is de fijnste en deze doe je op de Witte pad. Met deze combi maak je de hoogglans.
Met Rood breng je een wax/sealant/wax/pindakaas aan. :)

Dus ja, hier heb je genoeg aan. Een luxe zou zijn om van de 2 polijstpads extra exemplaren aan te schaffen zodat je niet elke keer moet stoppen om de pad te wassen, maar een schone kan pakken. :)
 
Thanks! Standaard zit er geel wit en rood bij qua pads. Moet ik daar nog een andere kleur aan toevoegen. Mijn eerste project wordt nivea factor 50 vingertjes uit de lak krijgen. Ik heb ik dan met s3 en s30 en deze drie pads genoeg?

Nu zal de lak uit de Skoda-fabriek (daar rolt de Mii, samen met de Up en de Citigo van de band) wat harder zijn dan gemiddeld, maar met zachte lakken heb je dit er al in een vloek en zucht uit met Finale op witte Monello pad, dus dat mag ook op de Mii geen probleem zijn. Gezien de auto's niet vreemd dat je voor Scholl kiest, maar voor de Nivea-vingertjes is dat niet nodig.