• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze en wax laag strippen

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Beste

Is poorboys world professional polish goed om een glaze met waxlaag te strippen zonder wat vsn de lak weg te polijsten ?
Ik heb nu glaze van mothers met micro polishing.
Wil met de volgende bestelling black hole mee bestellen om die uit te proberen.

Door de zachtere lak van mijn ford wil ik niet elke keer polijsten.
 
Dat zal genoeg moeten zijn inderdaad. Aan de andere kant zal een finishing polish geen kwaad kunnen hoor. Dat kan je een miljoen keer kunnen gebruiken voordat je door de lak heen bent.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Stript vast niet alles, maar ik vind het wel prettig werken als ik op vakantie ben en geen machine bij me heb maar wel genoeg tijd
Voegt qua looks bij mij weinig toe, maar het ruikt lekker, verwerkt makkelijk en maakt de lak spiegelglad waardoor wax aanbrengen veel fijner gaat.
 
Ik zou een cleaner op een lage stand gebruiken. (2-3) Je hoeft niet te slijpen, alleen verspreiden en wat inwerken. :)

Kleien is wel verstandig. Je gaat toch met iets op je lak inwerken en dan wil je daar geen rotzooi bij hebben.


Greeetz
 
Even een vraagje, iemand ervaring met Meguiar’s Wash Plus+ ?
Ik zie veel lovende filmpjes over dit product als ultieme en veilige wax stripper. Zijn er vergelijkbare producten in gebruik en werking welke makkelijker verkrijgbaar zijn dan de Wash Plus+ ?
Alvast bedankt weer ;)
 
Ik ken het product niet, maar zover ik weet strip je alleen een wax door minimaal met een paint cleaner aan de gang te gaan. :p

Even 12 seconden Googlen en een antwoord van Meg's;

''This sounds like a wash that would need polishing/waxing after?''
...''Great point. There are many variables, but in general one application will not completely remove for example a polymer based wax like our Ultimate Wax, but it will knock it down pretty well, so yes, it would be recommended to follow with one of our protectants after an application.''


Als ik het filmpje bekijk, dan zal ik het sowieso niet zelf gaan gebruiken. :p Auto nat maken, washandschoen met een zooitje van het product en dan lekker wassen zónder emmers. ;)

Als het doel is om een wax te strippen om vervolgens een nieuwe laag aan te brengen, dan zou ik even snel een rondje polijsten met iets simpels als een fijn polijstmiddel.
 
Meguiars; ''I have a correction regarding the ability of Wash Plus+'s cleaning ability. Our Product Marketing Department clarified that according to their testing, Wash Plus+ tended to degrade basic carnauba based waxes pretty quickly, but when testing with our polymer based waxes, (like Ultimate Wax), there was no apparent degradation & polymer based waxes withstood normal washing with Wash Plus+. The only exception was bug & scuff marks that received extra work to remove.''
 
@Quantoxx oké, dus jij zegt eigenlijk een rondje doen met bijvoorbeeld Professional Polish. Dit word vaak gebruikt voor het strippen van de wax vanwege dat dit product geen toevoegingen heeft toch?

Wat mij eigenlijk overhaalde de Meguiar’s te gaan proberen is dit filmpje
 
Waxaddict heeft in detox ook een strippend product wat aardig schijnt te werken.

Toch ben ik van mening dat je de wax alleen echt stript met minimaal een paintcleaner. Dit zal ook voor een betere hechting zorgen van het volgende product.
 
Poeff... zit een behoorlijke "It's Amazing!"- vibe aan dit filmpje. Die kerel is al 26 jaar met detailing bezig en heeft al veeeeel polishes gebruikt en weet dat dit he-le-maal de bom is. :p

Hij gebruikt dit all-in-one product om zijn auto te wassen en "de clou" is dat je de shampoo moet zien én verwerken als een polish. Iedereen hier weet dat je nooit je lak zou willen cleanen of polijsten zonder eerst te wassen en eventueel zelfs te kleien....

Pak dan een pure paint cleaner of gewoon een fijn polijstmiddel. ;)

Er zitten glijmiddelen, detergenten en dergelijke in om het product als shampoo te kunnen gebruiken. Mensen vonden het zó glibberig, dat ze Megs vroegen of je er ook mee kon kleien. (Was een optie) Daarnaast bevat het micro-abrassives.
Allemaal leuk, maar een all-in-one product levert in per werking. :)
Een product als Lime Prime, dit is een glaze met cleaner en fijne korrel, gebruik je niet om krasjes weg te werken. De korrel helpt mee aan de reinigende kracht, de glaze verdoezeld defecten met een lading oliën én je reinigt de lak. (Elke werking is minder als een puur product en waar blijft je vuil?)

Daarnaast showt hij het product op een paneel waar geen tot weinig wax op zit en hij spreekt Megs tegen. (Zie eerdere posts)

Nogmaals, als je er toch voor moet gaan zitten om elk paneel met de Wash+ te moeten gaan doen, pak dan gewoon inderdaad Pro Polish of nog beter een fijn poliistmiddel. ;)

En uiteraard was je gewoon eerst je auto. Duuuuh! :p
 
  • Leuk
Reactions: zktom82
Die lui van Megs draaien er wel wat omheen hoor. Hoezo trouwens, veilig je wax strippen??
In plaats van een antwoord te geven, krijg je een nietszeggend antwoord met keuzes als je de 12 seconden Google zoek van @Quantoxx leest.

+1 voor genoemde reacties. Paintcleaner of polijsten stript de waxlaag. In andere posts wordt soms gezegd dat kleien, dreft, dubbele dosis shampoo ook allemaal zou werken. Helaas, het tast wel aan, maar verwijderd niet volledig.

Daarnaast zou Crudzilla van DDJ ook verwijderende eigenschappen hebben, maar even rond met paintcleaner lijkt me meer effectief en geeft meer zelerheid dat het weg is. Bij Crudzilla is het maar de vraag of je alles geraakt hebt.
 
@m@rio
Ja die van Bilt Hamber heb ik ook al zitten te bekijken. Het toeval wil dat ik ook bij bijv Wurth producten kan bestellen. En dan kan ik natuurlijk ook een silicone vewijderaar bestellen bijvoorbeeld, dit word bij autoschade-herstel gebruikt alvorens een paneel opnieuw gespoten moet worden.
 
@Quantoxx

Het is ook wel de bedoeling hoor om hem vóór de polishangel coating eerst een behandeling te geven met polishangel invincible primer. Maar daarvoor wil ik gewoon al zoveel mogelijk van de wax strippen welke door de dealer erop gesmeerd word.